Internet falder ud .. irriternede med løses med Netværksdiagnosticering men stadig irrietrende

• Deltager
  • 1 kommentar
Jeg har et problem med at mit internet falder ud 2 - 3 gange i timen. Internet Explorer foreslår mig at køre 'Diagnose af forbindelsesproblemer'. Hver gang jeg så kører det program hvor den kontrollerer forbindelsen lykkes det den at genskabe forbindelse. 

Problemet opstår på begge PC der er koblet på netværket (med kabler) så jeg tror fejlen kan ligge i routeren (En Siemens).

Den ene PC kører XP den anden Windows 7.

Er jeg på rette vej når jeg tror det er routeren?

Jesper

8 Kommentarer

Mit falder også ud indimellem her, desuden kan jeg via http://hastighedstest.tdc.dk max få 0,5mbit op og ned. Selvom jeg burde have 10/1...

Har du fuld skrue på når du så endelig har forbindelse? Kan ikke se noget på driftstatus siden.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej JSten

Da du oplever fejlen på to pc'er, og jeg går ud fra, at forbindelsen tidligere har været stabil, kan fejlen godt ligge i din router, men det kan jo også være forbindelsen til centralen, der er ustabil/dårlig eller evt. en fejl på centralen.

Under alle omstændigheder er det TDC, der skal hjælpe dig med at få løst problemet, så jeg vil foreslå, at du fejlmelder din bredbåndsforbindelse til Hotline på 80 80 80 47.

Mvh Stephen

PS. til Lester's svar: http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/

Kunne nu godt finde driftinformationerne, men blot ikke se at der skulle være noget aktuelt i mit område.

Har dog fundet og til dels rettet fejlen, der skyldes min private router (Asus RT-N16) der pludselig performer dårligt på LAN, der er fuld skrue på, når man tester via wireless.

Men har skiftet væk fra Asus' firmware og smidt dd-wrt.com firmware på, og der kan man da tale om performance. Skal så bare lige have fixet så den ikke tror den kun kan bruge op til 4096 connections på en router der kan håndtere ca. 300.000 samtidige connections.

hehe Lester

nu var det bare linket, jeg suplerede dit svar med, hvis  JSten selv vil tjekke en anden gang.Humørikon med tunge

OK.. så må jeg hellere få fat i hotline.

I skal in i selve routeren og skifte kanal på det trådløse net.. Den står normalt på automatisk i skal skifte det til 1,3,6, eller 11 I skal skrive i adr. faltet 192.168.1.1 under ide bruger skriver i (admin) og ingen pasword derefter skal i klike på konfiguration og efter på trådløse net og så kan i næsten ikke ta fejl

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

@biber nu skrev JSten at han testede via kabel så det er ikke hans trådløse netværk den at gal med, og det med at forslå andre bare at skifte kanal hjælper ikke altid, da det jo kommer meget an på de andre trådløse netværks der er området...
det dur jo ikke at man flytter sit netværk til en anden kanal som allerede bliver brugt af andre... Blinkende humørikon så bliver det først dårligt..

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)