Installation af homedisc

Hej alle!

Jeg har idag installeret homedisc.

Når jeg trykker på ikonet med homedisc mediaplayer, skriver den at en plugin installation er nødvendig.

Jeg henter denne plugin i chrome, men efterfølgende informeres jeg om, at min udgave ikke er kompatibel med homedisc.

Jeg bliver i stedet anbefalet at bruge internet explorer. Mit spørgsmål er her, hvordan jeg får min homedisc til at starte op i internet explorer i stedet?

Jeg håber, at mit dilemma giver mening og der er en venlig sjæl, der kan hjælpe med min henvendelse.

Mvh Bruno

1 Kommentar

Svar til brunoberg:

Årsagen er sandsynligvis, at Chrome er sat til at være standardbrowser.

Da dette nok ikke ønskes ændret, kan der i stedet for laves en ny genvej til Homedisk Mediaplayer, eller den eksisterende kan ændres, hvis det er muligt, således at det i genvejen bestemmes, at det er Internet Explorer, der skal bruges.

Højreklik på skrivebordet, og vælg Ny, derefter Genvej

I feltet Angiv, hvor elementet er placeret skrives dette:

"C:Program FilesInternet Exploreriexplore.exe" //homedisk

OBS. "-tegnene skal medtages. Derefter skal skrives hvad genvejen skal hedde, kald den noget andet end den eksisterende genvej til Homedisk Medieafspiller, da den ellers bliver overskrevet. Hvis stien til Internet Explorer er anderledes, skal det, der skrives, svare til den aktuelle placering. Det er muligt at Program Files skal være Program Files (x86), Programmer eller Programmer (x86).

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)