'Ingen tjeneste' på iPad efter opdatering til iOS 8.0.2

Efter at jeg for få dage siden opdaterede min iPad til iOS 8.0.2 har jeg haft problemer med at fange TDC Mobile bredbånd i længere tid. Jeg har genstartet iPad'en flere gange, slået forbindelse fra og til flere gange, men lige meget hjælper det.

Der er 'hul igennem' i en kort periode. Nogle gange kun få minutter, andre gange en time, men så pludselig så viser den 'Ingen tjeneste'. Jeg har aldrig haft problemer med dette inden opdateringen. Wi-Fi fungerer uden problemer.

Hvad pokker mon der er galt?

6 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

Hvad er det for en version af Ipad du har?

Jeg har præcist de samme problemer på min iPAD2. Jeg har nulstillet netværksindstillinger under indstillinger, men dette hjalp heller ikke. Kan TDC hjælpe?

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

Nu er jeg ikke fra TDC - men jeg tør alligevel godt sige, at det kan TDC ikke....

De internationale supportfora fora flyder for tiden over med advarsler om at undlade at opdatere Ipad 1 og 2 til iOS 8.

Det siger vel næsten også sig selv, at fejlen må ligge på Ipad'en, når den opstår efter en opdatering.

Hej Ellingen
Tak for dit svar, som jo ikke er for opløftende. Mener du, at det er en fysisk fejl, der er opstået i forbindelse med opdateringen (jf. problemer med iPhone 4s problemer, som netop omtales i DR1 i aften)?
Hvis det ikke er en fysisk fejl, kan man så reinstallere iOS7? Så vidt jeg kan forstå, kan man ikke installere det gamle iOS 7 igen?
Eller har du andre råd?
Omdømme 1

Som jeg læser det - så er det ikke den samme fejl som på S4. Varmeafledningen i en Ipad er meget bedre end i en Iphone, så rent logisk tror jeg også, at S4 fejlen er isoleret til netop den model.

Som det beskrives ude i verden, så er det nærmere et spørgsmål om, at iOS 8 dræner de gamle terminaler for ressourcer. Det beskrives som at der simpethen ikke er computerkraft nok til at drive både det nye OS og de andre tjenester. Et klassisk eksempel på teknologisk forældelse. Der er mange der klager - men der er ikke rigtig nogen der anviser løsninger på nuværende tidspunkt. Det kan selvfølgelig være det kommer med tiden, men dem der er skrappe til den slags, plejer godt nok at være hurtige til at finde de nødvendige kneb.

Jeg har selv en Ipad2. Men jeg har aldrig rigtig været god til det der med Apple. Så jeg er ikke den rigtige at spørge om hvordan man ruller tilbage - og om det overhovedet kan lade sig gøre....

Men jeg ville da gå direkte til Apple. Hvis de virkelig har dummet sig, og lavet en opdatering der ikke burde installeres, så burde de kunne anvise en løsning. På den anden side - så er det vist ingen hemmelighed, at netop Apple har det lidt svært med at erkende fejl. Så hvor langt man kommer ad den vej, det må tiden vise.

Hej Ellingen
Mange tak for dit fyldige svar. Jeg har været rigtig glad for min iPad til nu og håber selvfølgelig på, at der dukker en løsning op. Det er utroligt at Apple sender en opdatering ud, som ikke er testet ordentligt. Men at få dem til at erkende en fejl er vist vanskeligt jf. DRs tv-indslag i går om iPhone4s. Hvis din teori er rigtigt, mon så man kan slå nogle tjenester eller andet fra, som dræner ressourcer?
Men tak igen og lad os håbe, at der dukker en løsning op.
Mvh ChrJ

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P