importering af kontaktpersoner

hej hvordan får jeg overført (importeret ) min adressebog (kontaktpersoner fra Min Gmail til min TDC Mail )

Med venlig KUA Ny bruger TDC 

10 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Gmail bruger IMAP synkronisering, hvor at TDC's mailløsning bruger Exchange. Det er desværre ikke muligt at foretage sig en automatisk synkronisering mellem disse to platforme Trist humørikon

Hilsen Alex

Tak til Alex  er det muligt at imorterer fra. Hotmail 

m v H

kurt

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nej, det er samme problemstilling. Beklager.

Hej ingaogkurt,

her er en mulig fremgangsmåde, hvis det der ønskes er at overfører kontaktpersoner fra Google/Hotmail webmail.

Gmail:

Log ind på Gmail

Klik på "Gmail" øverst til venstre

Vælg "Kontakpersoner"

Til højre er der nu en lille figur med et "+" og ved siden af står der "mere".

Klik på "mere" og vælg "eksporter" og gem den dannede fil et sted hvor du kan finde den igen ;-)

Hotmail:

Log ind på Hotmail/Live Mail

Klik på "kontaktpersoner" i kolonnen til venstre

Klik på "Administrer" for oven og vælg "eksporter" og (igen) gem filen et sted hvor du kan finde den igen.

For at importere de oprettede filer til TDC Webmail gøres følgende:

Log ind på TDC Webmail

Vælg "Adressebog" i kolonnen til venstre

Klik på "Importer"

Her får du 3 muligheder:

Outlook

Outlook Express

Windows Mail

De 2x Outlook skal bruge en "kommasepareret fil", d.v.s. at oplysningerne er adskilt af et komma.

Windows Mail skal bruge en "semikolonsepareret fil".

Rigtigt gættet.. ;-)  Her er oplysningerne adskilt af et semikolon

Du skal så vælge en af de filer du oprettede og derefter klikke på "importer" lige neden under.

Kryds fingre og kig i Adressebog...

Håber dette kan bruges, men der er desværre INGEN garanti for at det virker Blinkende humørikon

med venlig hilsen

Flemming Mørch

tak for det meget flotte og detaljeret svar ,jeg skriver når og hvids det lykkedes 

vh

kurt

Jeg får ikke mulighed for at vælge kommaseparerede filer.

Jeg bruger Microsoft Outlook.

Så hvad gør jeg?

v.h. Denise

Hej Denise,

beklager.. jeg skrev noget sludder! Overrasket humørikon

Du skal først trykke på "Importer" og derefter vælge "Outlook", "Outlook Express" eller "Windows Mail".

Så trykker du på "Næste>" ude i højre side.

Der skiftes til en ny side.

Her er punkt 1 en vejledning i eksport af adresser fra Outlook.

Har du eksporteret til en fil fra Gmail, Hotmail eller andre - videre til punkt 2 Blinkende humørikon

Under punkt 2 vælger du den gemte fil (komma- eller semikolonsepareret) du vil importere adresser fra. Omtalte fil kan jo så være eksporteret fra Gmail, Hotmail, Outlook o.s.v. og gemt på f.eks. dit skrivebord (Desktop)

Derefter vælger du i punkt 3, om du vil overskrive evt. allerede indtastede adresser

i TDC webmail's adressebog, eller om du vil tilføje adresserne fra den gemte fil.

Håber det gør det mere forståeligt.

med venlig hilsen

Flemming Mørch

Tak for dit svar.  Men det fungerede ikke.  Nu ligger der en fil på skrivebordet og ser meget mærkelig ud.

Det var jo meningen, at den skulle lægge sig pænt inde i mit adresse kartotek i tdconline :-o

V.H.

Det er den "mærkelige" fil, du skal vælge at importere under punkt 2 Glad humørikon

Tryk på "vælg arkiv" og klik dig frem til dit skrivebord og marker den gemte fil der ligger der.

Under punkt 3 vælger du så, om du vil tilføje eller overskrive og klikker på "importer".

med venlig hilsen

Flemming Mørch

Der mistede du mig. At hoppe tilbage til arkiv.  Jeg var nødt til at ringe for hjælp.  Men nu er det eksporteret. Tak fordi du prøvede. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)