Svar

Kan ikke sende e-mail - vejledning afhjælper ikke problemet

• Deltager
  • 4 kommentarer
Hvad har TDC haft gang i??

Jeg sidder pt. i Sydney og har pludselig ikke kunnet sende emails siden medio oktober!

Har været inde på TDC's hjemmeside og fulgt vejledningen med at ændre SMTP til ASMTP samt ændre porten for udgående mails fra 25 til 587.

Det medfører blot en ny fejlmeddelelse:

Opgaven 'xxx.xxxxxx@post.tele.dk - sender' rapporterede en fejl (0x800CCC78) : 'Meddelelser kunne ikke sendes. Kontroller e-mail-adressen under egenskaber for din konto.  Serveren svarede: 550 5.1.8 xxxxxxxxxxxx not allowed to send as xxxx.xxxxx@post.tele.dk, see http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23925'

Hvad kan jeg gøre for at få genoprettet adgangen til at sende emails??

Heldigvis kan jeg fortsat modtage emails.

Send mig derfor en vejledning til min emailadresse.

Jeg er kun på internettet i begrænset omfang herfra grundet prisen for at få adgang til internettet, så jeg håber på omgående svar.

ELSIVR

icon

Bedste svar af elsivr 26 oktober 2010, 13:38

Hej Jesper

Igen tak for hurtigt svar.

Ok. Det har jeg og jeg har nu også fået afsendt de mange emails, som lå i Outlooks udbakke, så det er en løsning så langt.

Du må ikke slette min mulighed for at modtage indgående mails i Outlook.

Jeg vender tilbage til en endelig løsning af problemet, når jeg er tilbage i Danmark primo december.

Tak for hjælpen.

ELSIVR

Se original

10 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Elsivr

Mange tak for dit indlæg på TDC Forum.

Jeg vil meget gerne forsøge at hjælpe dig. Du skriver desværre ikke hvilken mailklient du bruger, så har linket til de forskellige vejledninger herunder.

Som du beskriver, har du allerede, løbet opsætningen igennem. Jeg vil forslå at du slette den eksisterende konto, for så at oprette den på ny. Husk at slette alle meddelelser fra din mailklient inden du opsætter den igen, da disse meddelelser "gemmer" kontooplysningerne fra den slettede konto.

www.tdc.dk/4019 - Microsoft Outlook Express

www.tdc.dk/4073 - Microsoft Outlook 2002/2003

www.tdc.dk/4340 - Windows Mail (Vista)

www.tdc.dk/4341 - Windows Live Mail (Windows 7)

www.tdc.dk/4445 - Microsoft Outlook 2010

Hvis ikke det afhjælper dit problem kan du blot svare her.

Hej jesper

Tak for hurtigt svar.

Jeg anvender Microsoft Office Outlook 2007.

Jeg er noget betænkelig ved at slette min konto, for så mister jeg jo også muligheden for at modtage emails!?

Jeg har heller ikke papirerne med på oprettelswen i sin tid, så jeg har mit kontonummer men ikke mit password hos mig.

Mit konto nr. (brugernavn) er: XXXXXXXXXXXX.

Kan du give mig de nødvendige oplysninger, så jeg kan genoprette en konto uden at miste alle mine muligheder for mailkommunikation?

Vh.

(elsivr) Else Marie Iversen

Hej elsivr

Jeg har fjernet dit kundenummer fra dit indlæg, for at sikre dig imod misbrug.

Jeg har sendt Jesper en mail med kundenummeret, så det ikke går tabt.

Du kan en anden gang vælge, at klikke på Jesper's navn til venstre i indlæg. Så vil du få mulighed for at sende en privat meddelelse til ham, hvor det er risikofrit at skrive personlige oplysninger i.

Jeg håber I løser dit problem, så du kan nyde det "Down Under".

Hilsen Patrick

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Else

Mange tak for dit svar.

Jeg kan desværre ikke udlevere dit mail password på andre måder, end fremsendelse, til den juridisk registreret adresse, via post Danmark, som naturligvis ikke hjælper dig så pokkers meget nu du befinder dig i Australien.

Det er desværre den eneste mulighed jeg har. Hvis jeg fremsender dig et nyt kodeord med posten, bliver det gamle "resat", hvilket kan være lige meget, nu du ikke kan sende mails alligevel.

Dog er der en anden mulighed. Har du oprettet et login til tdconline.dk og tilknyttet din mail til det pågældende login? Hvis ja, så har du mulighed for at sende og modtage mails via webmail interfacet på www.tdconline.dk

Det er løsningsmodellen på nuværende tidspunkt.

Håber det kan bruges.

Hvis du har brug for videregive personlige oplysninger, kan du sende mig en privat meddelse, som Patrick skriver under dit seneste svar.

Hej Jesper

Igen tak for hurtigt svar.

Ok. Det har jeg og jeg har nu også fået afsendt de mange emails, som lå i Outlooks udbakke, så det er en løsning så langt.

Du må ikke slette min mulighed for at modtage indgående mails i Outlook.

Jeg vender tilbage til en endelig løsning af problemet, når jeg er tilbage i Danmark primo december.

Tak for hjælpen.

ELSIVR

Jeg er ikke den eneste, kan jeg se, siden TDC er i gang med et eller andet, som vi normale mennesker er hverken informeret om eller forstå.

Siden 3 uger har jeg problemer med at sende/modtage mails på min mangeårig server IncrediMail.

Jeg fik en IT-medarbejder til at hjælpe mig - i alt x3. Første gang virkede den igen i 5 timer, anden gang 2 døgn og 3.gang dog 3 døgn.

Jeg ringede flere gange til TDC - uden at få et brugeligt svar - bare (så sent som i dag), at der er flere kunder med samme problem.

Jeg ved ikke, hvordan man kan komme TDC "til livs" sådan, at de finder en løsning!

Jericke

Hej Posern

Jeg ved ikke noget om IncrediMail, men da denne tråd er løst, vil jeg anbefale dig at oprette en ny tråd og kal den evt.: "Kan ikke sende/modtage fra IncrediMail" - Så kan det være der er nogle brugere der hurtigere får øje på dit problem.

Begrundelse: Denne tråd handler om Outlook 2007.

Hej igen

Nu er mit problem blevet til, at jeg kan sende mails via trådløs opkopling til internettet, men IKKE modtage mails. Det gælder også her i landet!?? Lige så snart jeg tilslutter min notepad på internettet via kabel hjemme, modtager jeg alle mails!

Jeg anvender Microsoft Outlook og når jeg dér kører en test på, om kontoen er opsat korrekt, får jeg ingen fejlmeddelelse. Men jeg modtager først en testmail, når jeg er hjemme igen og koplet på internettet via kabel.

Spøjst!

Vh.

ELSIVR

Kan ikke sende mails:

jeg har lige fået ny pc med windows 8.1. har installeret outlook 2007 der tilsyneladende fungerer ok. jeg har været inde over TDC support og får denne besked:

Kære kunde,

Du modtager denne e-mail, da TDC Mailsupport har testet konto-indstillingerne i dit mailprogram og har fundet at kontoen er opsat korrekt.

Vi har samlet al relevant hjælp for dig som kunde hos TDC på vores online Hjælp http://tdc.dk/support/.

Du kan også besøge TDC´s kunde-til-kunde forum på / - stedet hvor TDC´s kunder hjælper hinanden og deler erfaringer med TDC´s produkter og services.

Du kan altid hente TDC Mailsupport på http://www.tdc.dk/4444

Venlig hilsen

TDC

Er der nogen der kan hjælpe

venlig hilsen

EKA

problem løst - "Kan ikke sende mail".

jeg manglede at sætte hak "server til udgående post"

venlig hilsen

eka

Hej eka

Fint du melder tilbage,  Glad humørikon men næste gang du skriver efter hjælp, så opret selv en tråd, istedet for at bumpe en tråd der er 4 år gammel. Oplysninger der er i sådan en gammel tråd kan ofte være forældet.  Ja faktisk kan oplysninger være forældet, blot efter få uger eller måneder, og så er det ogå meget bedre at oprette sin egen tråd, for så er man sikker på at det kun er ET problem der bliver skrevet om i EN tråd, og det er også kun trådopretter der har mulighed for at kunne markere sin tråd for løst. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)