Kan ikke få adgang til Home Box Sagemcom

Hej folkens o/

Jeg søgt rundt på forumet uden hjælp.

Jeg vil gerne port forward en port (hvis ikke flere senere) men når jeg skriver 192.168.1.1 som guiden fortæller mig, for jeg bare "Denne webside er ikke tilgængelig" med Fejlkode: "ERR_CONNECTION_REFUSED".

Noget info om routeren:

(sort version)

TDC HomeBox - VDSL

V 3DK64 - 02 - 251E

Sagemcom

Standardgateway: 192.168.1.1 (in case you wonder)

Har skrevet en support ticket til tdc, hvor jeg fik opkald idag, hun fortalte mig jeg skulle bruge den guide, gjorde det igen, ingen ting. Hun kunne så ikke helt hjælpe mig, spurgte til om der var nogle andre jeg kunne ringe til ? Men hun sagde at hun jo var experten. Så. Well. Ikke meget at hente ved deres support, sagde dog jeg så kunne skrive her inde I forumet. Selvom det ser ud til jeg ikke er helt alene om dette problem. Tror stille og roligt at det er en erhversbox jeg har, som ikke kan tilgås hjemme fra...

Har ændret kode til det trådløse på et tidspunkt, langt tid tilbage, der skulle man vel ind på routeren... Så ved ikke hvorfor jeg ikke kan nu, men der har været noget opdatering til routeren, fordi den har drillet og smidt os af hist og her, nok hyppist under telefon samtaler, dog ikke sket det seneste styk tid.

Hvis jeg har glemt noget eller andet info der er brug for at vide, så skriv det ^^' håber jeg kan få opklaret dette og hvis det er en "erhversrouter" kan man så "bare" kontakte tdc og få tilsendt en "normal" router som man selv kan konfigurerer der hjemme?

På forhand tak

-Michael

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Michael.

Er det erhverv / arbejdsgiver-betalt bredbånd,så har du som udgangspunkt ikke selv mulighed

for at redigere i routeren.
Hvis du har de nødvendige oplysninger ( fra din administrator,,IKKE TDC ) kan du prøve:
http://tts.tdc.dk/welcome.do

Venlig hilsen
Trumle.

Hej Trumle

Det er det ikke, min mor betaler det, som "normal" kunde.

Og hvis jeg bruger linket og klikker log in, får jeg bare:

Du kan ikke få adgang til systemet

AfsløringDu er endnu ikke oprettet i TDC Trådløs, eller du er ikke direkte forbundet til din router. Problemet kan være at du tilgår denne side via en opkoblet VPN klient. Prøv at deaktivere din VPN klient og forsøg igen. Kører du via MPLS, bedes du i stedet prøve at tilgå denne side via en pc der er tilsluttet en internet-port på din router. -Michael

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen.

Her du prøvet at Nulstille ?

( tryk "reset-knappen" ind i 15 sek)

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23649

Adgangskoden skulle gerne stå i bunden af routeren.

Venlig hilsen

Trumle.

Hej Trumle

hvis jeg nulstiller den, bliver opdateringerne vel fjernet, som tdc har opdateret den med i al den tid vi har haft boxen ?

Men overvejer også om man skulle reset den... :b 

-Michael

Hej.

Som jeg læser det, kan der overhovedet ikke opnås adgang til Homeboxen, det er derfor ikke kun et spørgsmål om den rigtige adgangskode. Hvis problemet ikke er løst kan følgende prøves:

1. Slet midlertidige internetfiler og alle cookies.

2. Luk computeren.

3. Sluk for Homeboxen og tænd igen efter nogle minutter.

4. Når Homeboxen er klar igen, så tænd for computeren og prøv om der nu er adgang.

Hvis problemet stadig ikke er løst, så undersøg om adressen 192.168.1.1 på en eller anden måde er registreret i computerens firewall eller sikkerhedsindstillinger som et websted, der skal blokeres eller der ikke er tillid til. Check også om computeren har en IP-adresse (IPv4) på 192.168.1.xxx, gateway 192.168.1.1 og DNS ligeledes 192.168.1.1. (forudsat at disse værdier ikke er ændret i Homeboxen af brugeren).

Om alle opdateringer fjernes hvis Homeboxen nulstilles kan jeg ikke svare på, men sker det vil der sandsynligvis straks komme en opdatering til nyeste version fra TDC. Det kan faktisk være en fordel, hvis fejlen skyldes at en opdatering er gået galt. Men alle brugerindstillinger, herunder en brugervalgt adgangskode (både til boksen selv og til trådløs forbindelse), går tabt og må genindstilles.

Hej Erik

Jeg nulstilte bare routeren Humørikon med tunge og nu kan jeg komme ind på din igen ^^

-Michael

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P