IGMP Spoofing

Hejsa, var inde og kigge på min Firewall log og lagde mærke til dette "Mar 1 12:53:18 [200.7]IN: BLOCK [12] Spoofing protection (UDP 192.168.1.20:1055->239.255.255.250:8082 on eth2.33)".

Er der nogen der ved hvad IGMP spoofing er og om det er noget man skal gøre noget ved ?

10 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Har rettet, så link virker. Havde ikke fået mellemrum, sådan at min smilie var blevet en del af url. Nu burde det virke/Patrick, forum adm. 

" target="_blank" rel="nofollow noreferrer">http://bit.ly/1mRYkXl

Glad humørikon

Hej Patrick

Linket virker desværre ikke, kan du eventuelt lige tjekke linket og prøve at sende det igen ?

Tak Glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Du kan læse lidt om IGMP her http://da.wikipedia.org/wiki/IGMP

Men er den besked der kun en gang ville jeg ikke bekymre mig om det...
Tak for linket, nu giver det bedre mening Glad humørikon.

Men skal jeg forstå det sådan at Snooping bare er et andet ord for Spoofing ?.

Spoofingen har faktisk stået på i en månedstid nu og vi taler om 10-15 af dem om dagen. Er det noget jeg skal være bekymret for ?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis der er 10-15 om dagen ville jeg ringe til TDC teknisk support og fortælle dem det.

Snooping er når dit udstyr opfanger trafik på dit netværk der ikke er som det skal være, og spoofing er når nogle prøver at misbruge dit udstyr til deres fordel, eks udgiver sig for at være admin bruger så udstyret tillader at de laver ændringer... Snooping finder spoofing og prøver på at forhindre det...

I dit tilfælde bliver trafikken blokeret så der burde ikke være nogen fare men det kunne måske godt ligge lidt ekstra arbejde på din homebox så den til sidst bliver overbebyrdet og går ned.. Måske... Teoretiskt...
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Tak til Alexus.

Same same, så jeg springer over.

Huskat markere som løsning, så Alexus får den ros, at han har svaret dig rigtigt. Samtidig med at andre kunder, med lignende problemer, hurtigt kan se at der er en løsning her.

Du kan også trykke "syntes godt om" til svaret, det er også en måde at rose på Glad humørikon

Nu har jeg kontaktet TDC support og det var ikke noget de kunne hjælpe mig med, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre Trist humørikon

Omdømme 2

Hmmm, det var da lidt underligt de ikke lige kan hjælpe med det, skulle tro de har oplevet det før.

Men kan du prøve og finde ud af hvilket udstyr ser har 192.168.0.20 som ip adresse på dit netværk, en pc eller tablet eller sådan noget??
Har lige tjekket og det er TDC hoved tv boksen, der har 192.168.1.20.

Der er stadigvæk ikke noget hjælp at hente hos TDC support. Er der nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre ?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)