Hvordan stoppes NAT på Homeboks?

Jeg har min 2. router siddende bag homeboksen som beskrevet nedenfor ... og det virker som det skal.

Men... jeg har brug for at 2. routeren får den ægte IP adresse tilsendt fra Homeboksen.

Som det er nu hedder homeboksen 192.168.1.1 og 2. router 192.168.2.1.

Har hørt at NAT kan forhindre videresendelse af IP.

IP adressen er noget i stil med 30.152.58.xx og den skal router 2 bruge til noget udstyr der er monteret.

Her er beskrevet hvordan routerne er koblet sammen.

Hvordan kobler jeg min egen router på TDC HomeBox/Box?

I nogle situationer kan du ønske at bruge TDC Box/HomeBox som modem og derefter koble din egen router på efter TDC Box/Homebox. Det kan være, hvis du har helt særlige behov – eksempelvis brug for at opsætte din egen VPN-forbindelse.

Inden du følger vejledningen herunder, skal du dog være opmærksom på, at der er nogle konsekvenser forbundet med at benytte denne metode:

• Du har ikke remote adgang til din router
  • Du skal tilkoble alt udstyr til din egen router
  • TDC Homedisk kan ikke bruges ved denne opstilling
Hvis du stadig ønsker at koble din egen router efter TDC Box/Homebox skal du gøre således:

1. TDC Box/HomeBox har som default ip adresse 192.168.1.1 og dens dhcp uddeler ip adresser fra 192.168.1.10 – 192.168.1.99. Disse ip adresser må derfor ikke bruges i din egen router!
  2. For at forbinde din router med TDC Box/HomeBox skal du forbinde et lan kabel fra en af TDC Boxens/HomeBoxens gule LAN porte til din egen routers WAN port.
  3. For at undgå at benytte de samme ip adresser som i TDC Boxen/Homeboxen kan du give din egen router ip adressen 192.168.2.1 og lade dens dhcp uddele ip adresser fra 192.168.2.10 – 192.168.2.99.
  4. Du skal nu tilkoble alt udstyr til din egen router, hvorefter du har adgang til internettet.
Bemærk - TDC yder ikke support på denne løsning og kan derfor ikke hjælpe dig yderligere, hvis din opsætning ikke virker.

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Hvis det "virker som det skal", er det så ensbetydende med, at du har netforbindelse gennem din egen router(sekundære router)? Har du det, får du allerede den "ægte"/eksterne IP adresse adresse tilsendt gennem Homeboxen.

I hvilken forbindelse er det, at du har problemer med IP adressen? Kunne måske forestille mig, det måske var i forbindelse med tilgåelse af enheder, der er tilsluttet din sekundære router?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Det kan ikke lade sig gøre med Homeboxen. Ring til TDC og hør om du kan få et modem i stedet.

Ovenstående beskrivelse er noget værre vrøvl fra TDC's side, den fremgangsmåde gør ikke Homeboxen til et modem - NAT-funktionen vil stadig være aktiv i Homeboxen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)