Hvordan får jeg bredbånd / fibernet til Søborg (Gladsaxe)

Hej TDC og Forum!

I gennem flere år har vi hørt om 2020-planer om 100 mb til hele Danmark. Det er en rigtig go' idé.

Det er ingen naturlov at København og Omegn skal stå forrest i køen, og det er bestemt heller ikke tilfældet - i hvert fald ikke i Søborg. Det er mig en gåde hvordan vi ikke har bedre forbindelser end tilfældet er, hvor vi - uanset udbyder - kan tilbydes ekstravagante 10-15 mb som i virkeligheden er 6-8 mb.

Hvad gør man/jeg for at slå hul i dynen?

Så vidt jeg husker begyndte man en udrulning af fibernet i visse dele af (Gladsaxe) kommune, men da TDC købte dét, stoppede festen. Herrrrligt! Så her står vi i 2016 - 4 år fra 2020... - og kan boltre os med et gammelt kobbernet.

Men det er selvfølgelig også et randområde jeg bor i...

HJÆLP!

3 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
I stedet for at klynke skal du ud og samle folk f.eks. i din grundejerforening eller ejendom. Kan du samle nok med interesse for projektet åbner sig nye muligheder.

Jeg står selv i samme situation i Søborg, og er nødsaget til at have mobilt bredbånd som er et helvede!!! Men jeg går ud fra det er bedre end de gamle kobberkabler der ligger her.. Der kunne jeg få 8/0.5
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvis der er et område med nok interesse, kan Yousee lave en "fremskudt central". Er man f.eks. en grundejerforening kan en fiber fremføres til deling (GPON, hedder det vist). Er der fiber tæt på, kan der for rimelige penge graves egen fiber ned.

Vi havde dårligt internet og TV i ejendommen. Vi kiggede os derfor omkring og valgte kabel-tv fra Yousee. Nu har vi masser af TV og hurtigt bredbånd (coax).

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)