Svar

Hvem er logget på mit bredbånd?

Er der et sted man kan se hvem der er/har været logget på mit bredbånd? Og evt forbrug? Har ikke brug for at vide specifikt hvad der er lavet/hvilke sider der er besøgt, bare hvornår der er aktivitet af hvem.
icon

Bedste svar af Slangefar 3 juni 2018, 17:30

Du skal sikre dine bruger får den samme IP adresse hver gang ved at låse deres MAC adresse til en bestemt IP adresse. Så skal der slås syslogs til i din router, hvis det er muligt. Er det ikke muligt med en YouSee router, skal der en anden i bridge mode. På dit lokale net installeres så en syslogs server. Her kan du så trække alle mulige oplysninger om hvad der er sket på dit net.

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +2
Hvad eller hvem der pt. anvender din Homebox's Wi-Fi kan du i hvert fald se ved at logge ind på den:
https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/opsaetning/log-ind-paa-homebox

Men hvad forbindelsen bliver brugt til kan ikke ses, det kan kun ses på vedkommendes smartphone eller computer der er blevet brugt til at anvende din Wi-Fi.
Det er også her at bordet fanger, hvilket mange har opdaget der har været udsat for at få misbrugt deres Wi-Fi til eks. ulovlig download af film, musik osv, når de pludselig har modtaget et brev fra en eller anden advokat om det.
Selv har jeg været inde på min Homebox og slået Wi-Fi fra, da jeg ikke anvender det alligevel og vil undgå den form for misbrug.

På din egen computer hvis de har brugt den, der vil det typisk kunne ses i din browser historik hvilke sites den har været brugt til.
I Firefox kan man eks. se browser historikken under:
Funktioner => Indstillinger => Privatliv & sikkerhed
Hej Per!
Tak for svar. Jeg skal ikke vide hvilke sider der er besøgt. Bare hvem der har været på netværket og i hvilke tidsrum. Ved at logge på routeren kan man se det, men kun hvem der er på nu og her?
Omdømme 7
Badge +2
Efter min kendskab kun hvem der er på nu og her kan ses.
Ok. Hvis nogen ved hvordan dette kan lade sig gøre, så giv endelig lyd.
Omdømme 7
Badge +7
Du skal sikre dine bruger får den samme IP adresse hver gang ved at låse deres MAC adresse til en bestemt IP adresse. Så skal der slås syslogs til i din router, hvis det er muligt. Er det ikke muligt med en YouSee router, skal der en anden i bridge mode. På dit lokale net installeres så en syslogs server. Her kan du så trække alle mulige oplysninger om hvad der er sket på dit net.
Tak for svar Slangefar!
Har du tilfældigvis link til hjælp eller tutorial til det du beskriver?
Omdømme 7
Badge +7
Det er et meget stort arbejde du er i gang med. Til gengæld får du en stor viden om hvad der foregår på dit netværk. Udbyderne f.eks. YouSee bruger samme teknik, når de holder øje med hvad de udveksler af data med andre udbydere.

Kan din homebox lave syslogs og låse IP adresser? Jeg aner det ikke. Log på den og se om det muligt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)