hvem bruger ens net

• Deltager
  • 1 kommentar
hej

Kan jeg evt gå ind se hvem der bruger mit og smide dem af?? har dog ikk oplevet det endnu men kan man evt gøre det 

og kan man se hvad de forskellige har været inde på af sider 

mener vis en af mine venner bruger mit net kan jeg jeg se hvilket sider han har været inde på via min router ?? 

på for tak

4 Kommentarer

Omdømme 2
Du kan se når han er logget ind men hvorfor spærrer du ikke vha. password?

Har også kode på men ville vide hvordan jeg tjekker det vis det skulle ske og hvor jeg smider dem af 

Det kan du ikke med en HomeBox.

Hvis du er lidt fingernem med fx en lille Linux-server kan du sætte en transparent proxy op og sende alle requests gennem den, og samtidig få en fin logfil over alle sider der er hentet fra internettet. Det er lidt mere bøvlet med https, hvor du reelt er nødt til at lave et man-in-the-middle angreb for at kunne logge noget fornuftigt. Det vil give en kedelig SSL-fejl i brugerens browser.

Omdømme 1
Man kan i en Homebox opsætte en liste med de MAC-adresser, der kan logge på det trådløse net, og aktivere en MAC-lås. Så kan kun enheder med en MAC-adresse, der står på listen logge på det trådløse net, og de får ikke adgang selv om det rigtige SSID og den rigtige adgangskode bruges. En enhed, der står på listen, kan smides ud af nettet ved at man sletter enheden fra listen.

MAC-adresser er knyttet til den enkelte fysiske enhed, f.eks. til det enkelte netkort i computeren, mobilen, printeren o.s.v. Bemærk at har enheden både mulighed for kabelforbundet netværk og trådløst netværk, så er der to netkort med hver sin MAC-adresse. Den kaldes nogen steder for "Fysisk adresse". Adressen kan nogen gange findes på et skilt, der sidder på enheden, andre gange ved at forespørge på netkortets egenskaber eller på en computer tillige med kommandoen IPCONFIG /ALL i kommandopromptvinduet.

Der burde normalt ikke forekomme to enheder med samme MAC-adresse, men det kan dog tænkes i de tilfælde, hvor MAC-adressen kan ændres af brugeren, f.eks. ved virtuelle maskiner.

Da jeg havde en Homebox var der konstateret en fejl, der gik ud på at hvis man slår MAC-lås fra og derefter til igen, kan der gå kludder i listen, som mere eller mindre må genindtastes.

Man bør bruge en kabelforbundet computer når der ændres i listen, ellers kan man ved et uheld lukke sig selv ude fra nettet. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)