Svar

Hvad hedder den her fætter??

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Er der en der kender navnet på denne dåse som sidder på husmuren og forbinder telefonkablerne med dem i jorden??

Den er lidt af en gammel sag, der står nemlig KTAS på den...

KTAS dåse.JPG

Og så et bonus spørgsmål, hos mine forældre fik de skiftet deres for mange år siden til en blå boks i plastik efter der var nogle der pillede og "stjal" tale tid med udlandet. De blå plastik bokse er der noget specielt ved dem andet end at de vel er sværrer at bryde ind i og pille ved kablerne??

/Alex

icon

Bedste svar af Alexsus 6 maj 2014, 10:11

Nu har der så lige været en kabel mand og skifte den, til en ny model og han siger de hedder en enkeltfordeler... Så har man lært det. Og en masse andet om det kabel der går ind i huset. Det er noget af en moppe dreng sådan et med alt det armering og bly der er på

Se original

5 Kommentarer

Min mand siger fordelerdåse eller samledåse, men han er altså ikke telefon-teknikker.  

Den må da have et fagudtryk. 

Vi har også sådan en.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Nu har der så lige været en kabel mand og skifte den, til en ny model og han siger de hedder en enkeltfordeler... Så har man lært det. Og en masse andet om det kabel der går ind i huset. Det er noget af en moppe dreng sådan et med alt det armering og bly der er på

Omdømme 2

Meget sjovt at ham kabel manden fra TDC ville til enhver tid hellere havde de gamle kobber kabler da de er af bedre kvalitet selv med deres alder end de nye kabler er.. så bliver man lidt glad for sit gamle kobber kabel Glad humørikon som også virker uden problemer hos mig... 

men ikke lige det jeg havde forventet at det gamle stadigvæk er bedst...

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa Glad humørikon

Bare lidt supplerende

Præcis den model vil vi frygtelig gerne af med alle os der skal rode i dem. De har en meget kedelig vane med at skruerne irer i dem så de knækker når vi skal skifte kabler. Den blå er i øvrigt udstyret med en plompe så vi kan se hvis der har været indbrud i den.

vh

Jan

Omdømme 2

Jeg er sådan set også glad for at få den skiftet når nu de var igang med at pille så er der en del mindre der kan ske fejl i inden for den nærmeste tid... Meget glad humørikon og så er der ingen der kan pille ved ledningerne nu det virker så godt...

ps. den nye vi har fået er sort og mindre end jeg husker de blå er...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)