Huawei B315s-22 og simkort

Kære forum

jeg har netop erhvervet 300 GB bredbånd, fik et simkort og router med posten.

Når jeg tænder routeren med simkortet sat i - lyser data-lampen rødt, hvilket betyder at den ikke kan finde noget data-netværk. Jeg bor ret tæt på en TDC-mast, så det er ikke fordi dækningen ikke er der.

Jeg tænker selv at SIM-kortet kunne være sagens kerne...skal det 'låses op' el.lign...?

I simkort-brevet kan jeg finde både et tlf-nummer, samt pin og puk koder etc. Tænker derfor at jeg evt mangler at låse kortet op, eller måske aktivere dette....

Jeg ringer ind til kundeservice imorgen tidligt, og skriver svaret her, medmindre der er svar fra en genial med-kunde her i forummet :-)

go aften herfra

vh Kristian fra Varde

8 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Andreas_O har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Kristiannohr, 

Fik du fat i vores kundeservice og fandt I en løsning på problemet?

Hej

Ja, jeg fik fat i kundeservice, og jeg skulle klikke boxen med 'undlad pinkode hver gang' af.

Så nu kører routeren og nettet fint og godt. Første hastighedstest viste 51/51 Mbit - så det er super.

Tillægsspørgsmål:

Hvornår er skæringsdatoen for hvornår de 300 Gb genstarter? Er der den første i mdr, eller hvordan er det?

Jeg kan se på vores forbrug at vi ligger på ca 10 Gb pr dag, så vi risikerer et par dage sidst på månederne uden net :-)

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Andreas_O har modtaget fra andre medlemmer.

Skæringsdatoen for dine GB er den første i hver måned Meget glad humørikon

Det afføder jo så spørgsmålet: Er det muligt at tilkøbe ekstra data, så man ikke pludselig står uden  forbindelse???

Omdømme 1

Det er ikke muligt at tilkøbe ekstra data til TDC Mobil bredbånd 300 GB. 

Hastigheden reduceres, hvis de 300 GB data bliver opbrugt. 

Hej Kristian

Har netop modtaget en huawei router B315s-22, men kan ikke finde modellen blandt tdc`s viste på deres hjemmeside m. vejledning til mobilt bredbånds installation!

Hvad gjorde du, for du må jo have været i samme situation?

Venlig hilsen

Jan

Hej. Jeg har lige købt den samme router med 100 GB data på, min ordre blev behandlet den 3. Marts men jeg installeret den 8. Marts. Den virker fint, men da jeg kigger på dataforbrug viser den jeg har brugt 8,5 GB? Er den brugt på en dag eller bruger den data selvom den er slukket?
Jeg har en Huawei B315 4G router som virker, jeg kan tilgå internettet og hastigheder er fine, men jeg kan ikke forward porte, jeg konfigurerer dem og har sat firewall op så port forward er mulig. Når jeg skanner "indefra" er kun default porte såsom 80 åben, men ikke port 9000 som jeg har konfigureret. Jeg kan heller ikke få adgang ind til mine services som er konfigureret. Mine services virker fint på LAN, men ikke på WAN.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)