Svar

Huawei B315 falder af Wifi

Hej

Har fået mobil bredbånd for nyligt (bor i "udkants DK" 15km syd for Køge! med max 5mb på kobber Trist humørikon)

Det modem/router der medfølger har en irriterende egenskab - Wifi forbindelsen forsvinder lige pludselig, har tre Pc'er som alle oplever problemet.

Det kan kører fint i flere timer/dage og så lige pludselig er der ingen forbindelse, efter et variabelt stykke tid kommer forbindelsen igen af sig selv?

En server og en Playstation med fast forbindelse har aldrig problemet?

Venlig hilsen

Steen Günther

icon

Bedste svar af Slangefar 6 juli 2016, 21:32

Slog din router op og så vidt jeg kan se kan den kun køre 2.4 Ghz. Først ting du skal prøve er at skifte kanal på din router. Der kan være noget som "støjer" (tyveri alarm, baby overvågning, aflæsning af varme, microbølgeovn osv.). Du burde kunne skifte kanal på: https://kundeservice.yousee.dk/Bredbaand/Indstillinger-og-sikkerhed/Saadan-skifter-du-kanal-paa-dit-WiFi/Skift-kanal-via-MitWifidk?icid=_kundeservice_yousee_dk_bredbaand_indstillinger-og-sikkerhed_saadan-skifter-du-kanal-paa-dit-wifi_skift-kanal-via-mitwifidk

Har du en android telefon eller tablet kan du installere den gratis app Wifi Analyzer  fra Farproc, som giver en grafisk oversigt over data på de enkelte kanaler (men ikke "støjen"). 

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Slog din router op og så vidt jeg kan se kan den kun køre 2.4 Ghz. Først ting du skal prøve er at skifte kanal på din router. Der kan være noget som "støjer" (tyveri alarm, baby overvågning, aflæsning af varme, microbølgeovn osv.). Du burde kunne skifte kanal på: https://kundeservice.yousee.dk/Bredbaand/Indstillinger-og-sikkerhed/Saadan-skifter-du-kanal-paa-dit-WiFi/Skift-kanal-via-MitWifidk?icid=_kundeservice_yousee_dk_bredbaand_indstillinger-og-sikkerhed_saadan-skifter-du-kanal-paa-dit-wifi_skift-kanal-via-mitwifidk

Har du en android telefon eller tablet kan du installere den gratis app Wifi Analyzer  fra Farproc, som giver en grafisk oversigt over data på de enkelte kanaler (men ikke "støjen"). 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Bruger du 2,4 eller 5 GHz wifi? Der er mindre trafik og "støj" på 5 GHz. Så vidt jeg husker kan din router begge frekvenser.

Hej igen

Undskyld for den lange ventetid :D

Har skiftet kanal et par gange til jeg fandt en der virkede - har nu kørt med dette valg i en uges tid og det virker rigtigt godt :D

Mange tak for hjælpen...............

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P