Svar

Homeduo trådløst netværk

Bor i en almindelig villa med kld., stue og 1.sal, har problemer med at få min PC på 1.sal på nettet, router er placeret i stueplan, hvor min anden pc er placeret. Samtidig opleves at blive smidt af igen, hvis det endelig er lykkedes at komme på. Findes der en kraftiger router der rækker længere eller andre gode forslag? Vh. Peter

icon

Bedste svar af valby2312 25 januar 2014, 11:31

Hej Naefun

Har prøvet det du foreslår, men jeg kan få en blandet opsætning på 802.11b/g/n og har også prøvet at skifte kanal som foreslået på TDC´s hjemmeside. Men 1.salen i mit hus vil stadig ikke holde sig på trådløst, kommer kortvarigt på, men falder ud igen! Så jeg har besluttet at trække et kabel til 1.salen og så leve med at jeg kun kan være trådløs i stueetagen.

Men tak for dine forslag.

Valby2312

Se original

6 Kommentarer

Hej valby2312!

2 råd kan jeg give dig!
Inde i router konfigurationen kan du sætte routeren til at køre på 802.11n standard inde i trådløst netværks opsætning!
Eller..!
Du kan besøge en elektronik forretning som Elgiganten og købe en Wi-Fi repeater. Det Wi-Fi repeateren gør, er at opfange et netværk, og sende signaler videre.

Naefun
Hej naefun

tak for hurtigt svar, har prøvet med en TP-LINK, WiFi Range Extender, men uden den ønskede virkning og ved ikke om det er det samme som du skriver, en WiFi reapter...

dit andet forslag med at sætte routeren til at køre på 802.11n standard vil jeg så prøve. Jeg går ud fra at jeg kan se hvordan på en af TDC´s hjemmesider.

valby2312

Hej valby2312!

Det du skal gøre, er at gå ind på 192.168.1.1 (altså oppe i adresse feltet på din browser), og gå ind på den. Brugernavnet er formodentligt "admin" og så efterlad password feltet tomt, og log ind!

Derefter skal du så navigere til de trådløse indstillinger, og finde 802.11n indstillingen. :-)

Skriv endelig igen, hvis du vil have mere specifik vejledning!

Naefun

hej naefun

har kort forsøgt og mener at se, at min trådløse indstilling er 802.11b/g/n og kan ikke se hvordan jeg skifter til 802.11/n indstillingen

valby2312 (går til håndbold nu, ser på det i morgen igen9

tak for dine svar / valby2312

Hej igen valby2312!

Har du ikke muligheden for at trykke på 802.11b/g/n og så ændre den til 802.11n? Eller til nogle andre? Hvis du ikke kan til 802.11n, men kan til en anden - så prøv at skift til den anden! (dog helst 802.11n)

Håber det lykkedes, skriv endelig igen, hvis du har brug for mere assistance - holder øje når jeg har tid, med mulige svar... Blinkende humørikon

Naefun

Hej Naefun

Har prøvet det du foreslår, men jeg kan få en blandet opsætning på 802.11b/g/n og har også prøvet at skifte kanal som foreslået på TDC´s hjemmeside. Men 1.salen i mit hus vil stadig ikke holde sig på trådløst, kommer kortvarigt på, men falder ud igen! Så jeg har besluttet at trække et kabel til 1.salen og så leve med at jeg kun kan være trådløs i stueetagen.

Men tak for dine forslag.

Valby2312

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)