Homedisk router som repeater??

Hej

Min kæreste har et Yousee abbonement, hendes router er en CG2000, og vi er ikke helt tilfredse med rækkeviden på det trådløse netværk. Vi har en HOME Disk router stående, en sort model. Jeg har så tænkt på om det er muligt at sætte denne op et stykke fra hovedrouteren, koble den til med kabel, og så lade den udsende et trådløs netværk, som udvider området der er dækket. De 2 net regner jeg med at skulle have 2 forskellige navne, så brugerne kan fordeles på de 2, så ikke kun den ene belastes.

Hvordan får jeg dette til at virke?

Jeg har forsøgt at sætte home disk routeren til i den ene LAN port på CG2000 routeren og en computer til en anden LAN port på homedisken, og der er fin forbindelse igennem til nettet. Det trådløse netværk på Homedisk routeren er det lykkedes mig at komme ind og lave opsætning på, med nyt navn og sikkerhedskode. Problemet er bare at når jeg forsøger at koble trådløse enheder på, ender det op med beskeden "Problemer med godkendelse". Lige nu kan jeg heller ikke komme i kontakt med routeren via 192.168.1.1. WPA/WPA2 er aktiveret på det trådløse net, og jeg tror 'bare' det skal ændre til kun WPA, men som skrevet kan jeg ikke komme ind i routeren menu.

Nogen der har et godt råd til hvordan jeg komme rvidere?

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)