Svar

Homedisk med SONOS

Kan nogen hjælpe?????

Jeg har fået en TDC Homedisk installeret og har samtidig sat et Sonos system til. (Zonebridge + Zoneplayer) ..... Alt perfekt indtil nu .... MEN når Sonos finder Homedisk'en bliver jeg bedt om brugernavn og password for oprettelse af adgang. Det er ikke mit TDC Login ..... Er der andre brugernavne og passwords? Eller hvordan for jeg etableret forbindelsen?

P.f.t.

BS Wulf

icon

Bedste svar af Nabra 3 oktober 2010, 06:16

Gå ind i TDC homedisk medie afspiller, via dit skrive bord.
Klik på svensknøglen og login med dit tdc login

Klik på opret drev på pc

derefter bruger ikke Windows
Du får nu det brugeranvn og password du skal bruge.

Håber dette hjælper

Se original

11 Kommentarer

Gå ind i TDC homedisk medie afspiller, via dit skrive bord.
Klik på svensknøglen og login med dit tdc login

Klik på opret drev på pc

derefter bruger ikke Windows
Du får nu det brugeranvn og password du skal bruge.

Håber dette hjælper

Tusind tak - Det virker Overrasket humørikon)

Redigeret: Jeg har ændret løsningsmarkeringen fra dette indlæg til indlægget ovenfor, som rent faktisk indeholder løsningen. God dag! -Ulf

Har lige haft samme udfordring og fandt løsningen her: Stor tak til de venlige sjæle der skriver i dette forum....

Hej chevy

Tak for de venlige ord.

Må jeg drille dig lidt?

Fedt at du kan få tingene til at virke, på trods af at løsningen på tråden er:

"Tusinde tak - det virker!"  Overrasket humørikon

Ha' en god dag.

Du er også velkommen til at stille flere spørgsmål eller hjælpe andre.

redigeret tilført:

Tak til Ulf - der flyttede markeringen for "Løst tråd" ;-)

SUUUUUUUUUUUUUUUUUUPER

havde samme problem og bum så var det løst.....stor stor tak..

mvh Jakob M.   Meget glad humørikon

Ihh jeg bliver så misundelig, har også Homedisk og Sonos (player og bridge) sat til - aner dog ikke hvordan jeg får Sonos til at hente musik fra Homedisken?

Jeg forsøget at hente via musikmappen på Y-drevet (hvor mit Sonos ligger), men den siger noget med at jeg skal finde en delt mappe??

HJÆLP

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Hej BS_Wulf.

Tak for spørgsmålet og løsningen, som helt sikkert vil hjælpe mange. 

Lige en lille ting, for ikke at forvirre folk, som søger i hjælp, og går efter løsningen på denne tråd.

Gider du at flytte løsningen herinde til den, som gav svaret, som løste det for dig/andre, så folk havner på det svar, når de søger svar via søgefunktionen (da det jo ikke er dig selv, som gav løsningen, men Nabra's svar) - som MajaH jo også nævner. Blinkende humørikon

Mvh

MacGyver

Hej,

Jeg har samme problem men når jeg klikker på svnesknøglen får jeg ikke noget vindue der har "opret drev på PC".

Jeg får et vindue der hedder systeminformation.

Er Mac bruger. Kan nogen hjælpe mig videre?

vh

Bjørn

Hejsa.

Når du står på den nævnte side med "Systeminformation" Er der øverst til højre hvor Svensknøglen er kommet nye ikoner.

Nr. 2 fra højre hedder "Opret drev på PC". Den trykker du på.

Vælg herefter "Bruger ikke Windows", så får du admin password til din Homedisk !

Håber det hjælper, ellers vend tilbage.

Hvis du på Homediskens sider op i højre hjørne trykker på "?" tegnet kommer du til vores support sider.

Yderligere hjælp til Sonos som nu også har hele TDC Play musik biblioteket i sig:

http://tdc.dk/element.php?dogtag=p&id=23227

Super med beskrivelsen af hvordan man finder det login og password man skal bruge for at koble sin Homedisk til Sonos. Jeg havde så det problem, at jeg ikke kunne komme frem til der, hvor man skal taste det ind - men fandt ud af det efter laaaang tid - så for at spare andre for den oplevelse, er her et lille tip (dette gjorde jeg fra en PC med win7):

Åben Sonos (hvis du ikke har installeret det på PCen så download det fra Sonos hjemmeside og installer)

Vælg: Administrer > Indstillinger for musikbibliotek > Tilføj

Marker: På en netværksforbunden enhed, som f.eks. et NAS-drev

Og her er trikket så at browse sig frem til det bibloiotek hvor musikken ligger på Homdisken via:

Netværk > Homnedisk ....

Og IKKE

Computer > Homedisk ... (som man måske kunne tro)

Det er logisk nok når man ved det eller tænker lidt over det - men det tog mig lidt tid at hitte ud af... hermed info givet videre :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)