Homedisk, iPad, filebrowser app - gentagne brugernavn og password requests

Jeg har en homedisk tilsluttet TDC boksen. Jeg kan tilgå den via både pc og Mac - men når jeg bruger en app på iPad'en så bliver den bare ved med at spørge efter brugernavn og password.

Nogen ideer?..

12 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

TDC har en vejledning i hvordan du finder dit brugernavn og password til Homedisk:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25677

Har selv File Browser og det er nødvendig at kunne alle brugernavne og passwords til forskellige enheder, i File Browser kan du også selv vælge skrive alle oplysninger ind:

- locations

- edit

- marker Homedisk

Her får du mulighed for at skrive f.eks IP-adresse, brugernavn og password. Vælg "save" og "ja", til at File Browser husker det.

Vedlægger eksempel

File-Browser.jpg

Mvh

Tusinde tak!

Når jeg får drevet op som homedisk, trykker på det for at forbinde - så viser den kun homedisk som share - - når jeg trykker på den, så får jeg et access denied og så acceptere den ikke det password, som er tildelt homedisken.

Det virker som om det er nogle fil permissions der ikke er sat korrekt... Men dem kan jeg jo ikke pille ved Glad humørikon

Omdømme 2

Har du også prøvet med dit TDC log ind?

Hvis File Browser ser din disk, tror jeg at det kun er et spørgsmål om, at finde ret brugernavn og password.

Som jeg skrev tidligere - til hver enhed jeg tilknytter File Browser, skal jeg have ret brugernavn og password. Hvis en Windows-maskine eller Mac, er sat op til et bruger-konto, skal man kunne dem. Det samme med alle andre diske, der er tilknyttet dit hjemmeværk, hvis du har sat en bruger/password på.

Beskriv gerne lidt mere hvordan om din Homedisk er sat op.

Bare som en test: Har du TDC Play App? - Der har du også mulighed for at tilknytte din Homedisk - se om det fungerer, kun for at eliminere eventuelle fejl ved Homedisken.

Min TDC Play App på iPad/iPhone, finder faktisk min NAS og Windows 7-maskine, og afspiller gerne musik derfra :-)

Er dog klar over, at File Browser kan vise alle andre mulige filer/dokumenter

Mvh

Hej igen Glad humørikon

jeg har forsøgt både med admin login'et og med mit tdc login'et. Derudover har jeg forbundet både min windows 7, windows xp og macbook med homedisken uden problem - ligeledes er iphone, android og ipad udstyret med app'en - som viser billederne osv. 

når jeg forsøger at få adgang til homedisken - så viser den bare folderen HomeDisk og når jeg klikker på den får jeg permissions denied. jeg har forsøgt følgende:

1. adgang via 192.168.1.5HomeDisk (og HomeDiskHomeDisk)  med admin/pwd 

2. adgang via Homedisk (192.168.1.5) og admin/pwd

og kombinationerne med mit tdc login

skal man angive SMB://HomeDisk ?? eller 

Der er ikke gjort noget ved konfigurationen på homedisken - den er sat direkte i HGW'en og tændt Glad humørikon

Omdømme 2

Nej én SMB:// foran skulle ikke være nødvændig.

Hvis du locations, edit (op i venstre hjørne), vælger din Homedisk, klikker på den blå pil, og advancet settings, kan du se SMB "pipeling" (aktiv) og SMB "port number"?

Vedlægger eksempel igen:

File-Browser2.jpg

Hvad er HGW?

Hgw er home gateway - TDC's router/modem.

SMB er aktiv..

Ved du om den sletter de gemte filer ved en reset af homedisken?
Omdømme 2

Hej igen Mikjær,

ved ikke om reset sletter alt på disken, men det har måske nogle andre svar på? 

Du skriver, at du uden problemer kan se Homedisk fra dine computere, men kan du også fra File Browser få adgang til dine computere?

Jeg spørger, fordi det ikke er nævnt tidligere (kun fra TDC App).

Mvh

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Mikjaer.

Som det bl.a. fremgår af denne gamle tråd:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Backup-til-TDC-Homedisk/m-p/34937#M5790

og denne vejledning

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=30054

har andre brugere bl.a. fået deres HomeDisk til at gå i gang med backup efter en "reset", og det ville ikke give mening, hvis alt på disken var blevet slettet Blinkende humørikon

Så "reset" sletter ikke alt på HomeDisken.

Mvh

Stephen

Hej - hos mig har jeg samme problem.
Filebrowser connecter til min Win7 pc, men Homedisk får jeg en "accessit Denied" melding på.
Kan supplere med at her hos mig er der en Arbejdsgruppe på Homedisk og Pc'er. Har prøvet det som Domain - bare for test - men det virker ikke. Mine PCer og en Mac kan connecte til Homedisk uden problemer.
Fandt det korrekte brugernavn og pw. Nu virker det. Tak.
hvad er det for et brugernavn og password du har brugt? Det der findes ved at vælge ikke PC eller er det et andet?

Det password man får når man vælger "andet end Windows OS" ved connect af drev virkede her hos mig.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)