Homebox, trådløs forbindelse falder ud

• Deltager
  • 3 kommentarer
Hej.

Jeg har for nyligt fået skiftet mit gamle udstyr med modem og Linksys telefonadapter (Home Duo) med den nye Homebox.

Desværre sker der det, at den trådløse forbindelse falder ud - somme tider efter få minutter, og andre tider efter op til et par timer. For at genoprette forbindelsen skal jeg enten slukke og tænde for den trådløse forbindelse i den bærbare pc, eller slukke og tænde Homeboxen.

En pc tilkoblet med kabel har ingen problemer, det er kun den trådløse forbindelse der fejler.

Jeg har derfor deaktiveret den trådløse funktion i Homeboxen og koblet min gamle Linksys router op som accesspunkt, og den løsning kører fuldstændig stabilt.

Jeg bruger Internettet i mit sommerhus hvor der kun er 2 andre trådløse netværk at se, og de er begge meget svage og ligger på andre kanaler end den jeg har valgt at bruge.

Homebox hardware version: 3DK63-05

Firmwareversion: H7400018N

Firmwaredato: 2013-03-19

m.v.h.

Svend Erik

4 Kommentarer

Hej Svend Erik

Tak for dit spørgsmål på vores forum.

Vi er kede af at høre at du oplever problemer med din TDC Homebox og trådløst netværk.

Der findes en masse indstillinger der kan reguleres på, for at forbedre det trådløse netværk for den enkelte kunde og jeg tænker at det er dem vi skal have kigget på, ud fra din beskrivelse af problemet.

Du kan finde alle de vejledninger der hører til din TDC Homebox her: http://go.tdc.dk/stvaz

På siden finder du også en vejledning for ustabil trådløs internet og det er den jeg tænker du skal kigge nærmere på.

Rigtig god fornøjelse med det og skriv endelig på vores forum igen, hvis der skulle opstå andre problemer eller spørgsmål.

Hilsen Line

Hej Line.

Jeg har studeret vejledningerne du henviser til, men der var ingen løsning at finde.

jeg har imidlertid studeret problemet nærmere, og fundet ud af at hvis jeg vil flytte netværkssegmentet fra 192.168.1/24 til 192.168.46/24 (da jeg har faste IP adresser i pcer og printere) går det galt ved uddeling af DHCP adresse til min bærbare pc.

Jeg får korrekt default gateway = 192.168.46.1, korrekt DHCP server = 192.168.46.1 MEN DNS server er sat til 192.168.1.1 hvor den skulle være 192.168.46.1.

Det betyder ikke noget på de pcer med fast IP adresse, da DNS serverne er sat fast til TDC's 2 DNS servere.

Problemet med udfald rammer derfor kun den bærbare med DHCP tildelt IP adresse.

Jeg bruger også 192.168.46/24 segmentet hjemme, så derfor vil jeg gerne benytte det samme netværkssegment i sommerhuset, da jeg så nemt kan flytte enheder frem og tilbage uden omkonfigurering af netværksopsætningen.

Venlig hilsen

Svend Erik

IT supporter.

Hej.

Nu har jeg testet hjemme, hvor min home duo af lidt ældre dato med det gamle Sagem moden (TDC Box liggende model) korrekt peger på IP 192.168.46.1 som DNS server.

Jeg vil derfor gætte på der er en bug i firmwaren til TDC homebox den nye model.

Mon der er en - TDC tekniker - der vil prøve om fejlen er reproducerbar med opsætningen i ovenstående indlæg?

Venlig hilsen
Svend Erik
IT supporter.

Hej igen - efter meget lang tid.

Problemet er nu løst med en formwareopdatering til:

Software Version: H7400035IRelease dato:       2014-02-07T13:37:08+0100 Med denne version bliver DNS serverne sat korrekt. Det var altså som jeg regnede med en fejl i firmwaren. m.v.h.Svend Erik Jensen  

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)