Homebox, trådløs forbindelse falder ud

Hej Forum.

Jeg har haft hometrio i mange år, og det har altid virket perfekt. Her på det sidste falder det trådløse signal ud dog ud - virker som om forbindelsen i routeren mistes og så genoprettes det selv efter nogele minutter, eller ved at jeg på PC, tablet fjerner forbindelsen og opretter den igen. Samtidig er mit TDC TV begyndt at fryse (pixelere) kort tid indimellem - det har det aldrig gjort før, ligesom tv'et ind i mellem kommer med melding om at tvsignet er afbrugt. Har tjekket alle kabler efter jeres anvisninger.

Min fjernbetjening til homeboxen er utrolig træg/langsom. Der er nye batterier i og jeg peger direkte på modtageren.

Er mit udstyr blevet for gammelt? Boxen er nok 8 år gammel.

3 Kommentarer

Hej!

Jeg har lige fået tdctv og selfølgelig en Homebox.

Men det trådløse netværk er utroligt langsom. Men det er selvfølgelig ikke meget hjælp med dit problem men måske det har lidt tilfældes.

Omdømme 5
Badge +4
Hej kje026 og mussel.

Lagsomt Internet kan have mange løsninger, men et par generelle kan ses i denne tråd, indlæg 2, som jeg har skrevet, men i stedet for at skrive det hele en gang til, så linket. /t5/Bredb%C3%A5nd/Bredb%C3%A5nd-kan-ikke-n%C3%A5-rundt-i-hele-huset/m-p/165277

Dette gælder også hvis kje026 bruger trådløs forbindelse til at se TV.

Tilføjelse til kje26:

Hvis det kommet på det sidste er det værd at undersøge følgende:

1. Har naboer fået nyt trådløst?

2. Er der lige blevet installeret 4G på en antennemast i nærheden?

3. Er der blevet lavet ændringer i bygningen ? (Ny væg, Dør. evt. hængt et spejl op el.lign.)

4. Husk der er mange andre ting der kører på samme frekvens som trådløst net. (Trådløse telefoner, Bluetoth, Legetøjs walkie talkie, Trådløse samtaleanlæg, Garage fjernbetjeninger osv.)

5. Prøv at komme i tanke om der er sket nogen ændringer på det sidste.

Hvis det ikke er det. Så mål forbindelsen med ledning. hvis der stadig er problemer fejlmeld til TDC, og evt. fåp sat overvågning på telefon linjen.

Venlig Hilsen

Brian

Hej Biran.

Tak for svar. Mit TV er ikke trådløst forbundet. har tjekket alle ledninger og forbindelser. Har ændret kanalen, så den er mindst een fra den nærmeste (kører nu på kanal 13) Jeg bor dog lig ved siden af et vandtårn, hvorpå der er flere mobilmaster på, så måske er der kommet 4G på denne?? Og hvad så hvis der er??

VH Kaj

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P