Svar

HomeBox -> Time Capsule -> Digitalmodtager ---> WiFi problemer

• Deltager
  • 2 kommentarer
Hej,

Jeg bruger udelukkende min TDC Homebox (HB) som bredbåndsmodem og har derfor slået WiFi fra på denne. I stedet bruger jeg en Time Capsule (TC) som WiFi accesspoint, og jeg vil i tillæg gerne koble min TDC digitalmodtager (DM) til TC'en og ad den vej få båndbredde til TV.

Mit setup: Fra HB'en går et netværkskabel fra en ethernetport til WAN-stikket i TC'en. Fra et LAN-stik i TC'en går så et netværkskabel til min DM.

Problem: Når DM er slukket, virker WiFi fint i hele huset. Men så snart jeg tænder for DM, hægter den de mobile enheder af (iPhones, iPads osv.) én efter én. De enheder, som stadig er "på," kører med en temmelig langsom internethastighed - nogle gange ned til 0,5 Mbit/s.

Konklusion: Der må derfor efter min bedste overbevisning være en konflikt mellem DM og TC. Nogen der kan svare på, hvordan jeg løser den? Til information kører jeg DHCP og brofunktion på min TC.

icon

Bedste svar af Ronson 12 juni 2014, 13:57

Ja, ok. Det prøver jeg og ser, hvordan det går. Har dog ikke den store tiltro til, at det kommer til at spille max, men så tager jeg den derfra.

Jeg siger tak for hjælpen Glad humørikon

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Svaret er ikke en konflik, men mængden af , og måden hvorpå, data der skal overføres til din digitale modtager. Prøv at tilslutte din digitale modtager med ledning, så er problemet løst.

Problemet opstår når din digitale modtager begynder at modtage data. Den spærer simpelthen din WiFi ved hele tiden at ville have data.

WiFi er kun en simple radiomodtager/sender og der er kun ÉN enhed af gangen der ENTEN kan sende, ELLER modtage. Man kan ikke både sende og modtage samtidig. Og selv om man f.eks. har 100 Mbit trådløs, og så f.eks. 4 enheder tilsluttet. er det ikke sådan at hver enhed har 25 Mbit. Den enhed der sender eller modtager, har 100 Mbit og resten 0 mbit. (Virker som en Walkie Talkie) Og hvis den digitale modtager ikke er lige ved siden af din wifi antenne (Nok indbygget i Time Capsule) Vil kvaliteten falde med afstanden, og dermed øge muligheden for at der går noget galt i overførslen, og den digitale modtager beder om at få sendt data igen.

Min erfaring er at WiFi er Uegnet til alt der hender Streaming, hvis der er mere end en, eller maks 2 enheder tilsluttet samme Accesspoint. Og der må ikke være andet der forstyrer WiFi (Nabos WiFi, Elektrisk støj fra Hårtører, eller andet elektrisk) Igen, hvad der forstyrrer en Walkie Talkie, forstyrer WiFi.

Tak for du tog dig tid at svare.

Jeg har haft digitalmodtageren tilsluttet med netværkskabel direkte i homeboxen - og stadig bliver mine mobile enheder hægtet af én efter én, så snart jeg tænder digitalmodtageren. De enheder, der stadig "får lov" at være forbundet til Time Capsulen et øjeblik, dvs. typisk max. 5 min., trækker ned til ca. 1,0 Mbit/s (godt nok WiFi måling).

Det forstår jeg simpelthen ikke. Hvor jeg bor, kan jeg max. trække ca. 8,5 Mbit/s. Det er ej i den høje ende, men det kan ikke passe, at digitalmodtageren skal lægge alt andet ned bare at kunne streame TDC TV.

Hvad kan jeg gøre?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Umidelbart vil jeg sige det lyder som tv boksen "mætter" netværket. (Sender/Modtager meget data) Jeg har kigget på nettet, og fundet tal der siger at en TDC TV boks typisk vil ligge mellem 3-6 Mbit Streaming speed alt efter om det er SD eller HD kanaler, og hvad der er på kanalerne. Det betyder så at du i yderste tilfælde vil have ca. 2,5 Mbit til rådighed. Hvis vi så også tager i betragtning at der kan være styre signaler og andet ligger mit gæt på ikke over ca. 2 Mbit til dine data. Jeg vil se om der findes mere eksakte data, et eller andet sted Glad humørikon

Jeg må med det samme indrømme at jeg ikke har TDC TV af netop denne grund. Jeg vil have fuld båndbredte til data &colonBlinkende humørikon Mit foreslag er: Prøv at sætte TV boks med ledning på din Homeboks og se om det hjælper.

Ja, ok. Det prøver jeg og ser, hvordan det går. Har dog ikke den store tiltro til, at det kommer til at spille max, men så tager jeg den derfra.

Jeg siger tak for hjælpen Glad humørikon

Hej jeg kan forstå på det hele at du har probler med dit vwifi 5ghz... hvor hurtig er din internet forbindelse for et styk tv digitalmodtager tager ca 2-5 Megabit i download og det er også derfor at dit wifi ikke er der eller ikke virker ikke og det beste ville være at bruge din homebox til tv og det er også hvad tdc har fortalt dig hvis du skal ha exteded dit wifi så brug det rigtig udstyr til det eller brug en router de for det er mest stabil 

men hvis du vil se tv trådløs så kontakt tdc og hør om du kan (købe) den trådløse løsning de har og den kan du også bruge til at exteded 

jeg har selv home box 4 (den hvide med wifi 2,4 ghz 5,0 ghz ) og jeg har selv en Asus RT AC68U 2,4 5,0 Ghz den er den for forbindlsen for homboxen for alt er sat op til at til at bruge Asus'en og det virker fint på den måde har to tv-boxe og den med hdd er der kabel i den anden er trådløs og det fungere udmærket og mit wifi virker altid 

har haft fibernet hos Syd Energi men det var før de købet Stofa nu er de blevet for dyre og jeg vil ha internet og tv derfor har jeg tdc 

men håber at jeg har kunne hjælpe dig/jer jeg undeskylder på forhånd hvis der er stavefejle men så må i ha det godt i fremtiden og håber i får løst jeres problem

Mvh Søen Kjærgaard Laustsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P