Svar

Homebox reset efter strømafbrydelse

Badge
Hej Yousee

Jeg har den hvide homebox (Sagemcom) hvori jeg har opsat en del statiske IP adresser samt en hel del portforwarding regler som jeg er ret afhængig af fungerer som det skal (alarm system mm.)

Jeg var på ferie i sidste uge og min husstand blev ramt af strømafbrydelse pga uvejr (dvs. hovedafbryderen slog fra i HFI relæet). Da jeg som sagt var på ferie gik der knap 2 døgn før jeg kunne få nogen til at komme forbi og slå strømmen til igen. Men herefter havde min Homebox nulstillet sig selv til fabriksindstillinger og dermed var der naturligvis ingenting some virkede! Hvorfor i alverden nulstiller den sig?!?! Jeg kontaktede jeres support og blev oplyst at dette er helt normal opførsel hvis boksen står uden strøm i mere end 24 timer. Det er, efter min smag, en fuldstændig vanvittig feature! Hvorfor skulle man nogensinde have lyst til det? Der sidder jo en reset knap bagpå som bruges netop til dette.

Hvordan kan denne MEGET uhensigtsmæssige feature slåes fra? Jeg har opsat min homebox som jeg ønsker den skal sættes op (og taget backup af konfigurationen), og jeg ønsker den skal forblive sådan også efter et længerevarende strømsvigt. Som det er nu, har jeg ikke engang mulighed for at gendanne mine indstillinger fra min backup via VPN, fordi min VPN jo naturligvis er afhængig af de portforwarding regler jeg sat op (og som forsvinder ved strømsvigt).

Mvh
Nicolai
icon

Bedste svar af Kasper 16 august 2018, 09:26

Hej Nicolai

Jeg beklager de modstridende meldinger, men den skulle altså ikke gøre det, som jeg nævnte tidligere.

Hvis det sker igen, så må der være en defekt i modemmet og så skal den ombyttes.

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +7
Hej Nicolai_h

Det var en kedelig oplevelse du beskriver her :(

Det kan være en defekt i modemmet, som følge af netop lynnedslag, for den skulle kunne holde opsætningen i årevis, trods manglende strøm.

Så der er ikke noget, der kan slås til eller fra hvad dette angår.
Badge
Hej Kasper

Kasper skrev:

Det kan være en defekt i modemmet, som følge af netop lynnedslag, for den skulle kunne holde opsætningen i årevis, trods manglende strøm.

Det lyder da lidt spøjst. Fra jeres support (tlf) fik jeg jo netop en anden besked; at den nulstiller til fabriksindstillinger efter X timer uden strøm.

Mvh
Nicolai
Omdømme 5
Badge +7
Hej Nicolai

Jeg beklager de modstridende meldinger, men den skulle altså ikke gøre det, som jeg nævnte tidligere.

Hvis det sker igen, så må der være en defekt i modemmet og så skal den ombyttes.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)