Svar

Homebox og Zyxel router- Hjælp

• Deltager
  • 2 kommentarer
Hej,

Jeg kan se, at der er utallige indlæg om HomeBoxens dårlige signal. Jeg har på opfordring fra TDC's egen on line support (efter mindst 10 opkald, og forsøg på kanalskift mm) nu købt en Zyxel router, som iflg supporteren skulle være nem at sætte op. Jeg skulle "bare" sørge for at IP adressen ikke er den samme som til HomeBoxen. Men hvordan kommer jeg overhovedet i kontakt med routeren, og sætter IP adressen til noget andet? Når jeg taster IP 192.168.1.1 kommer jeg jo ind på HomeBoxens side.  Måse banalt spørgsmål, men jeg kan ikke finde ud af det- og forstår ikke meget af "sproget" og forkortelserne i mange andre indlæg om emnet.    Nogen, der kan forklare helt simpelt, hvad man skal gøre - eller kan nogen anbefale en "ekspert", som kan komme og hjælpe (selvfølgelig mod betaling) ?  

icon

Bedste svar af Electronic 26 februar 2014, 09:41

Hej Anette,

Tror ikke du har fuldt Steens hjælp til punkt og prikke... Gør dette:
1. Sæt din ny Zyxel router til en stikkontakt, og koble KUN routeren til din bærbar, og slå Wi-Fi på din bærbar fra, eller gå af dit trådløse netværk.

Så kan du logge ind på din Zyxel routers interface, på 192.168.1.1 - får du TDC Homebox UI frem, så har du ikke fjernet forbindelsen til din Homebox.

Default login til din router, skulle jeg mene er:
Brugernavn: admin
Kodeord: 1234

Jeg vil anbefale dig, at opsætte din router som "bridge", der kan du følge denne:
http://www.youtube.com/watch?v=6UBTQT3G704

Når du har opsat den som bridge, så husk lige at opsæt et SSID og password efter eget valg, så du kan kende og finde din router.

Når du har gjort dette, kan du frakoble LAN-kabel fra din PC, og tilslutte din router til Homebox. Så skulle du gerne kunne koble dig på det trådløse netværk du har lavet med din Zyxel router.

Se original

7 Kommentarer

Hejsa

Du fjerner forbindelsen mellem din homebox og din Zyxel. Derefter forbinder du et kabel fra din computer til en af dine netvaerksporte paa din Zyxel, saa skulle du gerne kunne logge paa via 192.168.1.1 og sa aendre din Zyxel routers ip til eks. 192.168.2.1

Husk ogsaa at saette den til at uddele dhcp ip adresser fra eks. 192.168.2.10 – 192.168.2.99

Haaber dette kan hjaelpe dig

Har prøvet, men 192.168.1.1 bringer mig stadig kun til HomeBoxens side. Og homeboxen er vel nødt til at være på, for at jeg overhovedet kan komme på nettet? 

Hej igen

Nej homebox´n behøver ikke være tilsluttet for at kunne logge på din router, da det bare er routerens gui/firmware du logger ind i (Program der ligger i din router)

Så derfor kan du bare nøjes med at forbinde et kabel fra din pc til en af din routers LAN porte (Der er sikkert 4 stk)

En anden mulighed er, at slå wifi fra på din homebox. Og kender du så password for wifi på din router, så log på det. Og derefter logge på via 192.168.1.1

Så skal du selvfølgelig ikke have kabel forbundet til routeren :-)

Mvh Steen

Hej Steen,

Tak for dine forsøg på hjælp. Men jeg kan stadig ikke komme i kontakt med routeren. Når jeg tager wifi fra HomeBoxen og prøver direkte på routeren beder den enten om en 8 ciftet kode fra et display (som routeren ikke har Zyxel NBG503) eller om en netværkskode, som jeg heller ikke har- og vel heller ikke får før jeg har været i "kontakt" med routeren.  Øv.  

mvh Anette

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Anette,

Tror ikke du har fuldt Steens hjælp til punkt og prikke... Gør dette:
1. Sæt din ny Zyxel router til en stikkontakt, og koble KUN routeren til din bærbar, og slå Wi-Fi på din bærbar fra, eller gå af dit trådløse netværk.

Så kan du logge ind på din Zyxel routers interface, på 192.168.1.1 - får du TDC Homebox UI frem, så har du ikke fjernet forbindelsen til din Homebox.

Default login til din router, skulle jeg mene er:
Brugernavn: admin
Kodeord: 1234

Jeg vil anbefale dig, at opsætte din router som "bridge", der kan du følge denne:
http://www.youtube.com/watch?v=6UBTQT3G704

Når du har opsat den som bridge, så husk lige at opsæt et SSID og password efter eget valg, så du kan kende og finde din router.

Når du har gjort dette, kan du frakoble LAN-kabel fra din PC, og tilslutte din router til Homebox. Så skulle du gerne kunne koble dig på det trådløse netværk du har lavet med din Zyxel router.

Hej Anette
Hvis din router spørger om et password, når du prøver at tilkoble via wifi. Så burde der stå i din manual, hvad password er. Eller evt. Sidde en label på din router, hvorpå det står skrevet.
Men stadig, så skal det virke hvis du helt fjerner forbindelsen til homebox'n, og derefter kun forbinder din pc til en af din routers LAN porte. Og som Matias så skriver, slå wifi fra på din pc.
Mvh Steen
Hvad model er din Zyxel router ?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)