Svar

Homebox og Synology NAS

• Deltager
  • 2 kommentarer
Hej.

Jeg har lidt problemer med at hitte ud af at lave en port forward så jeg og mine kolleger kan tilgå vores NAS hjemmefra. Er der en der kan guide mig??

Mvh Sara

icon

Bedste svar af Electronic 15 april 2013, 09:44

Hej jksara,

Orv, på dette punkt er jeg nok ekspert.

1. Første skal du have fundet ud af, hvilken intern IP adresse din Synology kører på. Denne kan du se inde i Homebox, eller i NAS under Kontrolpanel -> Netværk -> Netværksinterface -> aflæs feltet "IP-adresse". Skulle gerne være 192.168.1.XX

Denne husker du.

2. Indtast 192.168.1.1 i browserfelt -> default brugernavn: admin, kodefelt: tomt

3. Gå ind under Port omdirigering og klik på tilføj.png for at tilføje ny port omdirigering.

4. Servernavn: Syn DSM(ligegyldigt, kald det så du kan kende den)

Fra port 5000

Til port 5000

Omdirigeringsport 5000

Lokal ip - se nr. 1.

Se evt. denne side, for hvilke porte du skal åbne, for at tilgå de forskellige programmer i din diskstation.

http://www.synology.dk/support/faq_show.php?q_id=299&lang=dan

Samme procedure, bare med andre porte.

God fornøjelse med det - du skal være så velkommen til at skrive igen, hvis der er noget du er i tvivl om, eller du har problemer af nogen art.

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej jksara,

Orv, på dette punkt er jeg nok ekspert.

1. Første skal du have fundet ud af, hvilken intern IP adresse din Synology kører på. Denne kan du se inde i Homebox, eller i NAS under Kontrolpanel -> Netværk -> Netværksinterface -> aflæs feltet "IP-adresse". Skulle gerne være 192.168.1.XX

Denne husker du.

2. Indtast 192.168.1.1 i browserfelt -> default brugernavn: admin, kodefelt: tomt

3. Gå ind under Port omdirigering og klik på tilføj.png for at tilføje ny port omdirigering.

4. Servernavn: Syn DSM(ligegyldigt, kald det så du kan kende den)

Fra port 5000

Til port 5000

Omdirigeringsport 5000

Lokal ip - se nr. 1.

Se evt. denne side, for hvilke porte du skal åbne, for at tilgå de forskellige programmer i din diskstation.

http://www.synology.dk/support/faq_show.php?q_id=299&lang=dan

Samme procedure, bare med andre porte.

God fornøjelse med det - du skal være så velkommen til at skrive igen, hvis der er noget du er i tvivl om, eller du har problemer af nogen art.

Ok mange tak!

Jeg var på sporet men havde skrevet port 500 i stedet...

Jeg har lavet en DDNS med vores externe ipadresse. Og det virker også ok, bortset fra at det er login til homeboxen den sender mig til og ikke Diskstation.. Jeg har forsøgt at skrive :5000 efter ip adressen men det hjælper ikke. Er det fordi der er en port mere jeg skal åbne?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Til login siden på DiskStation, skal du ikke lave flere portomdirigeringer sådan lige umiddelbart - efter du har opsat port forward på din interne ip med port 5000 - skulle du gerne kunne tilgå din diskstation udefra på ekstern ip:5000.
Ok, mange tak for hjælpen Glad humørikon

Hej,

Jeg er novice her og prøver at få adgang til min NAS udefra. Jeg syntes det er noget kompliceret. Jeg har aktiveret DDNS på min Synology og har opretttet port forwarding i min TDC router som anført. Jeg har også med DDNS registreret mig hos en udbyder. Når jeg fra eget net bruger denne IP så bliver jeg ført til min Home box. Jeg ser ikke som ønsket min NAS. Vil en hjælpe med en step for step vejledning, hvad skal man gøre fra en PC som befinder sig udenfor eget LAN? 

Takker.

mvh

Ole

Omdømme 2

Hej.
@olesk
Har du prøvet at skrive portnumret ind efter indtastning af IP? Eks. 12.34.45.67:5000(hvor :5000 er portnumret)?
@Electronic
Det gjorde en forskel. Tak. Nu skal jeg bare lære at bruge de forskellige options.

Kan man altid blot taste IP? Har også registret mig med en DDNS konto, men det er måske ikke nødvendigt.

Omdømme 2

Hej igen,

Ja, du kan godt nøjes med bare at indtaste ip. Men et ddns gør det lidt nemmere at huske, hvad man skal trykke ind. Og hvis andre skal ind på din diskstation, er det dejlig nemt bare at kunne give domæne:5000

Men det er jo en smagssag. Hovedsagen er jo, at det virker som det skal.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)