Homebox og statisk IP

• Deltager
  • 6 kommentarer
Efter stabilitets problemer med Sonos anlæg og NAS, samt Sonos og Wimp, har disse bedt  mig om at sørge for fast Ip adresser til mine komponenter.

Har været inde i boxens opsætning under DHCP forbindelse og slættede alle de dynamiske forbindelser og indført statiske med tilhørende MAC adresser og IP adresser - nogle indenfor range andre udenfor. Efter et stykke tid opretter boxen nogle dynamiske adresser, således at flere MAC adresser nu har både en statisk og dynamisk lease type med forskellige IP adresser.

alle de dynamiske adresser har en udløbstid, som jeg antager er årsagen til udfaldet. Når tiden udløber skal der tildeles en ny tid. Derfor udfald.

Spr. Hvorleder undgår jeg at Mac adresserne får også en dynamisk IP adresse, selvo den er sat til statisk?

Er det det rigtige sted at oprette den statiske/faste IP adresse?

VH

10 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Nej - det er ikke det rigtige sted.

Du skal i indstillerne på dit Sonosanlæg og din NAS, og angive den faste IP adresse der.

Angiv en IP der er uden for det område som din homebox tildeler autmatisk.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

giweo skrev:

Du skal i indstillerne på dit Sonosanlæg og din NAS, og angive den faste IP adresse der.

Hvilket ikke er muligt med Sonos.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Så må du i stedet denne igennem

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23676

men på de enheder hvorfra det på enhenden kan lade sig gøre, vil jeg fortsat anbefale det.

Tak for oplysningen. Så må jeg se hvad jeg kan gøre med Sonos. Skal jeg så bare lade DHCP forbindelserne passe sig selv?

VH

Så må du i stedet denne igennem

Så vidt jeg kan se, er det det jeg har gjort. Hvor der blot dukker nye dynamiske lease types op med samme MAC adresse. så selom der bliver låst/statisk er det med modifikationer.

VH

Har nu i et stykke tid forsøgt ovenstående løsning. det har ikke givet mærkbar forbedringer. Problemets opståen kan udskydes, ved at forlænge default lease tid fra 60 min til 6000 min.

VH

Der er åbenbart ikke noget at gø're! Måske en anden udbyder har bedre udstyr - nogle forslag? Selv TDC support kan ikke hjælpe. Problemet er iriterende også på Wimp og streaming til TV. Midt i en film ryger forbindelsen.

VH Rego

Hej

Ved ikke om du har fundet en løsning på dit problem. Men da jeg selv var så uheldig at få en homebox duo, startede der også store stabilitets problemer for mig mht. mit Sonos (Musikken stoppede, sprang flere numre frem i playlisten osv....)

Det gjorde mig så negativ, at jeg prøvede at sætte min egen router til homebox´n, således alt min datatrafik igen foregik igennem min egen router igen. Og efter at have gjort det, har jeg ikke haft nogen problemer med mit Sonos.

Håber så meget, at TDC dropper homebox´n igen. Så vi igen bare får et modem samt skillefilter, og vi så ellers selv kan vælge hvilken router vi vil bruge. For den box er da noget af det værste l... jeg længe har været med til.

Steen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Du kan godt slippe for homboxen, du kan ombytte den til at modem i TDC butikker, men hvis du har VoIP (bredbånd telefon) eller IPTv (TDC TV) så kan du ikke slippe for en homebox da den skaber forbindelsen til TV og Telefoni serverne hos TDC som er en seperat forbindelse mellem TDC din homebox og Tv boksen eller Telefonen, og er ikke en del af ens pc netværk, selv om det køre på samme fysiske netværk i huset...
Hej Alex
Det var dog en dejlig nyhed :-) Så jeg vil fluks køre ned til min lokale TDC i morgen, og høre om det kan lade sig gøre. Da jeg hverken har telefoni eller tv via bredbånd.

Steen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P