Homebox og Sonos

• Deltager
  • 1 kommentar
Jeg har for 1 md. siden anskaffet mig et Sonos system. Allerede fra da jeg satte Sonos op til mit netværk, oplevede jeg problemer med. Der kom forskellige fejlmeddelelser. Bla. kunne den ikke finde mit netværk. Så kunne den ikke finde Sonos komponenter. Men systemet har for det meste kørt. Jeg har sikret mig at Homebox og Sonos ikke kører på samme kanal. Jeg benytter den Sonos app. de har lavet til min mobil og tablet. Jeg oplever vel hver 3. gang jeg skal bruge det, at jeg ikke kan starte TDC Play eller internet radio via appen. Så kan jeg ikke slukke. Og der kommer fejlmeddelelse om den ikke kan finde Sonos komponenter. Kort sagt dette er jeg og konen ikke tilfreds med.

Jeg ringede til TDC. De kunne ikke hjælpe. Er der nogen her der kanBlinkende humørikon

8 Kommentarer

I sidste uge fik jeg TDC's nye modem/router siden har mit sonos ikke virket.... jeg har pt. assistance fra sonos til at løse problemet.
Hvis ikke problemet løses vælger jeg at få min gamle type(adsl) modem tilbage, hvis det er mulig. Hvis TDC ikke give mig den mulighed, ved jeg efter at have prøvet alt mit udstyr hos naboen at Stofas modem/router fungere med sonos.
Du kan evt. prøve at wire din computer til samme switch som din sonos og prøve og slukke for modemet, så vil jeg tro at du ikke har problemer med at se dine sonos komponeneter, group og un-group dine rum. Hvis du så igen tænder dit modem vil fejlen vise sig igen, også selv om du har disablet den wireless radio i modem'et...
Prøv og skriv lige resultatet
Routeren i den nye Homebox virker ikke med Sonos. Jeg bruger nu kun Homeboxen som modem, og har til sluttet en anden router... så virker det hele perfekt.... Det er en ommer TDC.

Løsningen på mit problem var også at bruge Homebox'en som modem. Men min Homebox er vel 9 mdr. gammel. Men det er ikke ok at man skal ud og ofre penge på en selvstændig router, når man allerede har en Homebox.

Har lidt samme problem siden, at jeg har fået den nye HomeBox (pr. 31. oktober 2013). I starten virkede Sonos dog med en del udfald og stop, men der var da lidt musik.

Sidenhen er det holdt helt op med at virke ca. pr. 1. december 2013.

Sonos komponenterne Bridge og nogle gang Play:3 og ZP90 blinker hvidt/grønt som i, at de prøver, at finde hinanden, men de er ikke til at fange via Controlleren.

Er der nogen, som har løst problemet uden at tilføje sin egen trådløse router og slå TDC's trådløse del fra?

Hvis jeg ser netværkstatus for mit netværk på http://192.168.1.1/1.5/gui/, så er både Bridge, Play: og ZP90 at finde på netværket... så på én eller anden måde er de jo connected, men hvorfor virker det så ikke?

Har netop købt en Sonos play5 med tilhørende Bridge. Jeg har Tdc' Homebox n-router. Kunne nemt få højttaleren til at spille når den alene var kablet med patchkabel. Når jeg tilsluttede Sonos Bridge til routeren var det ikke længere muligt at få tilsluttet Play 5 enheden, hverken med eller uden kabel. Jeg valgte derfor at tilslutte Bridgen med kabel til en switch, der er kablet til routeren. Altså med andre ord er Bridge enheden ikke fysisk tilsluttet en af routerens udgange. Viola nu virket alt som det skal og Play5 spiller trådløst og jeg har ikke oplevet nogen udfald i streamingen. Må dette være inspiration til andre, der har problemer tid Sonos og Tdc Homebox.

Har netop købt en Sonos play5 med tilhørende Bridge. Jeg har Tdc' Homebox n-router. Kunne nemt få højttaleren til at spille når den alene var kablet med patchkabel. Når jeg tilsluttede Sonos Bridge til routeren var det ikke længere muligt at få tilsluttet Play 5 enheden, hverken med eller uden kabel. Jeg valgte derfor at tilslutte Bridgen med kabel til en switch, der er kablet til routeren. Altså med andre ord er Bridge enheden ikke fysisk tilsluttet en af routerens udgange. Viola nu virket alt som det skal og Play5 spiller trådløst og jeg har ikke oplevet nogen udfald i streamingen. Må dette være inspiration til andre, der har problemer tid Sonos og Tdc Homebox.

Problemet blev løst således:

Den bridge, som var tilsluttet min TDC router den "reset'ede" jeg ved at tage strømmen fra, holde knappen inde og så tilsluttede jeg strømmen igen mens jeg stadig holdt knappen inde. Det gjorde jeg indtil den lyste orange, hvorefter jeg slap knappen.

Dernæst, så genstartede jeg min router

Tilsvarende gjorde jeg med min Play:3 og Connect (dog med at pille strømmen fra, holde mute og vol- nede samtidig og tilslutte strømmen indtil at de lyste orange også).

Så nulstillede jeg min controller og jeg kunne genetablere forbindelsen til Bridge, Play:3 og Connect via trådløs forbindelse. Intet behov for at kable.

Jeg har købt mit udstyr hos Hifi-klubben og de havde en kundeservice-hotline, som guidede mig igennem. Det er fandme konge service! Masser af probs, håndtegn og gode vibes i retning af Hifiklubben – super service!

Og vi vil gerne kunne bruge vores mobiltelefon der, både til musik fra TDC og fra DR , men den trådløse højtaler er vist spildt- eller er der kommet noget bedre siden vi fik vores for 5 år siden.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)