Homebox- langsom internet.

Jeg har flyttet nikolaj162' indlæg til egen tråd, da det var bumbet i en ca. 2 år gammel tråd. Heldigvis giver det ganske god mening stadig/Patrick, forum Administrator

Kære TDC og andre brugere

Jeg får dagligt klager fra mine teenages drenge om at internettet er for langsom, de kan ikke logge på og der er meget langtid på ping.

Drengene oplyser at det sommetider er nede på 0,20 mb/ sek. i download og upload. Testen er lavet på jeres egen hjemmeside med kun 1 pc tænd i hele huset. vi TDC home trio mini med fastnet. Vi har forsøgt henvendelse både telefonisk og på mail. Problemet har ikke løst sig. I går havde vi i anden anledning besøg af en venlig montør, som sagde at vi ikke kunne få mere end 5 mb /sek det var det som ligger ind til huset.

Dog skal det siget at der ligge flere adgange. TDC har tidligere lovet at vi skulle have 14 mb/sek.

drengene mener også vi skulle have adgang til TDC play, dette havde vi en måned, så blev det lukket...

Tv et fastfryser i billedet. 

Jeg vil dog oplyser vi bor i udkants Danmark. I nærheden af slagelse.

Håber at TDC kan hjælpe mig og hvad har andre gjort? 

hilsen Hansen

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Først. Det havde været bedre at oprette en ny tråd. Denne tråd du har skrevet i er fra 2012.

Men har du kontrolleret følgende:

1. Kører drengene Trådløs? Hvis ja er der langt til homebox? Er der andre på samme frekevens? hvad har de kørende på deres PC? (Streaming, og downloading "låser" trådløs netværk) Er der noget imellem PC og Homebox der kan skærmer signalet (Køleskab, eller andet af metal i direkte linje. i  etage huse af beton er der f.eks. Metalgitter). Hvis der er adgang til en Android telefon (f.eks. samsung, eller HTC) Så hent WiFi Analyzer af Farproc, og brug feltstyrkemåleren til at se om der er signal ved PC'en. Ved ikke om der findes noget tilsvarende til Apple.

2. Hvis i også har TDC TV, vil den "æde" en del af jeres båndbredte, og husk der er det der kaldes overhead (Tab på linje mm.) (jeg har 10/2 men effektiv har jeg 8,7/1,8)

3. husk hvis i laver en hastighedstest, er denne afhængig af hvordan i laver den. ALTID lav den med PC direkte til en port i homeboks, med et kabel.. ALDRIG med trådløs forbindelse!Trådløs vil altid være for ustabil, især hvis der er "andre på linjen". Selv hvis der kun er en enhed på linjen, kan alt under punkt 1 have indflydelse, også hvis der f.eks. kører en dårlig skærmet knallert forbi udenfor.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)