Homebox går totalt ned i perioder

Jeg bliver en gang imellem afbrudt fra resten af verdenen. I disse tilfælder er trådløs forbindelse oppe (kan forbinde mig til tdc homebox side) og tegnet med de to pile der peger i en cirkel blinker. Forbindelsen plejer at være nede i ca. 1 time. Seneste tilfælde 26 sep 20:30 og 27 sep 22:20.

Dette ærger mig, derfor ønsker jeg hjælp.

4 Kommentarer

Omdømme 4
Hej Adwerte.

Den blinkende lampe betyder: "Forbindelse etableres".
Det kunne tyde på fejl i din forbindelse til Centralen.

Start med at tjekke indgangskablet til Homeboxen.
Tag det ud/ind et par gange.

Derefter kører du et tjek af din forbindelse ved at følge:
(du får brug for dit EM-nummer/bredbåndstelefonnummer)

http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_kont_fejl

Er der en fejl vil det automatisk blive fejlmeldt.
En periodisk fejl kan ofte være svær at lokalisere.
Så prøv evt. at teste flere gange.

Venlig hilsen
Trumle.

Desværre for dig, må du nok lære at leve med det Trist humørikon med mindre vi brugere rotter os sammen mod TDC, jeg har sloges med dem i ca en måned netop om dette problem, og mage til arrogant behanling skal man lede længe efter de fylder en med løgn som f.eks at det er elektrisk støj og det kan de ikke gøre noget ved, jo i mit tilfælde satte de hastigheden ned, men det løser som sådan ikke problemet, da jeg ikke kan bruge hverken tv, eller computer, i de tilfælde det går ned, den eneste forskel er, at jeg ikke nu mister forbindelsen helt som du gør, få fejlmeldt din linie og så vil du sikkert desværre opleve det samme som mig.

Mvh Jørgen

Omdømme 4
Hej jan54.

TDC tager "elektrisk støj" meget alvorligt!
Det er IKKE noget "de bare bilder dig ind".
Men det kan være uendeligt svært at lokalisere kilden til denne støj.

En hel del kan Kalibreres væk (f.eks ved nedsat hastighed)
Stor hastighed er ikke nødvendigvis lig med god kvalitet.

Læs evt.lidt om støj i følgende artikel.
http://www.computerworld.dk/art/231442/langtsomt-internet-der-er-nok-ogsaa-stoej-paa-din-linje#xpVTx83DFL1FHXvH.99
Skulle du miste lysten (den kan godt virke lidt "nørdet"),så læs i nederste afsnit.

Citat:
Målt eksempel.
"Støjen viste sig, at komme fra et tv med en defekt strømforsyning. Defekten forhindrede ikke tv'et i at virke, men gav en kraftig udstråling der gjorde, at samtlige DSL linjer i en 200-meter radius var påvirket."

Stod dette fjernsyn i en boligblok, ville det altså påvirke mange brugere,men ikke noget TDC kunne drages til ansvar for.
"Crosstalk" i kabler er også en støjkilde,så der er mange muligheder for fejl.

Men for overhovedet at komme i gang--ja,så skal forbindelsen altså måles igennem.

TDC kan evt.sætte den "På Overvågning" i 7-14 dage,hvis der er et mønster i udfaldet.(bestemte klokkeslet)
Du kunne undersøge denne mulighed---( i stedet for at bokse med demBlinkende humørikon)

Adwerte kunne jo også "være heldig" at Homeboxen/strømforsyningen blot skal ombyttes.

Venlig hilsen
    Trumle.

Hej Trumle

Hold da fast du må da være hjernevasket? Glad humørikon

Nej spøg til side mage til vrøvl har jeg da aldrig været ude for, hvis en defekt strømforsyning eller lign kan være årsag ja så har udbyder (læs TDC ) nogle utrolige dårlige kabler der bør erstattes.

Nej den holder ikke vand i retten den der jeg kender en der er tekniker ved et el selskab der leverer bredbånd, og han bved da godt hvad problemet er, og det ved TDC også vi forbrugere skal bare føre bag lyset.

Og jo der har være overvågning på min linie, TDC kan ikke finde noget, flot siger jeg bare.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)