Homebox forsvinder

Hej, 

Jeg har på det seneste oplevet, at vores homebox router herhjemme har en tendens til at "forsvinde" fra listen og internet man kan koble sig på og derudover er den også i den sidste uges tid begyndt at opfører sig meget underligt med hensyn til distribuering af internettet i hjemmet. Vi er 7 mennesker i hustanden hvor vi alle skal deles om nettet og af de 7 er jeg den der sidder absolut LÆNGST væk fra routeren. Vi har dog som regel fået det til at køre, men nu er routeren begyndt at køre sig eget løb, selv når det kun er mig der er på nettet. Jeg har ingen anelse om hvorfor, men når jeg pinger routeren i kommandoprompten får jeg tit dette svar: http://gyazo.com/0ecaae1818cf9b1322239a68daee0b47  (hvilket gør det ret besværligt at lave NOGET som helst..) Så er der andre der har oplevet noget lignende eller evt. har nogle forslag til hvad jeg kan gøre? Har forsøgt at genstarte og nulstille både router og pc uden held... 

Mvh. Mikkel

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det kunne se ud til at du er for langt væk fra din Router, eller der er kommet en anden på samme kanal. Eller måske en kombination af begge de to. Desuden er 7 personer omkring en WiFi acceess lige i overkanten. Hvis en af de andre kører f.eks. Straming fra Netflex, eller bare spiller et spil online, kan det sløve meget for de andre. Hvis det så f.eks. er 2 eller flere der streamer, downloader, eller spiller online. så vil det gå helt galt. Husk også at hvis der er flere enheder pr. person (PC og smartphone, og måske tablet/IPad) så er der endnu flere enheder på WIFI.

Hvis du kører Android kan du prøve at hente WiFi Analyzer lavet af Farproc. Med den kan du måle hvordan din feltstyrke er. Jo lavere feltstyrken er, jo dårligere signal, og dårligere kvalitet af nettet, og dermed hastighed/forbindelse.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)