Homebox adskil kablet og wifi netværk

Hej TDC og forum deltagere

Nu er knægten i den alder, hvor han slæber venner med hjem med alverdens devices, som gerne vil på Wifi. Samtidigt har jeg en privat PC, med den del vigtig data, jeg ikke vil have "delt" eller inficeret.

Hvordan kan jeg med Homebox på fiber sætte et separat Wifi netværk op, hvor maskiner på wifi ikke kan nå maskiner på det kablede netværk, og omvendt? 

Alle maskiner skal selvsagt kunne bruger internettet.

Mvh Morten

2 Kommentarer

Omdømme 3
Hej mortennp

Jeg er lidt i tvivl, om jeg forstår din henvendelse korrekt. Hvis du tænker på muligheden for at tilslutte en ekstern router til din Homebox, så kan man sagtens gøre det.

Er det, fordi du ikke er tilfreds med wifi forbindelsen? Hvis det er tilfældet, så kan man prøve at skifte den trådløse kanal, som du kan læse mere om her: Skift trådløs kanal

Jeg har også fundet en anden tråd, som drejer sig om ekstern router tilsluttet til TDC's udstyr. Den kan du finde her: /t5/Bredb%C3%A5nd/Ekstern-Router-for-bedre-wifi/td-p/132103

Omdømme 5
Badge +4
Hej Ajla og mortennp

Det som Mortennp nok mener er om Homeboksen kan oprette et Gust network, Guest network kan oprettes på de nogle mid range Home routers, og de fleste High end Home routers. Det foregår ved at man opretter et ekstra SSID (Navn på det trådløse) med sperat kode osv. Når man logger på dette netværk har man kun adgang til internetet, altså ingen adgang til det "normale" net hvor alle husets egne personer hænger på (Heribland det "normale" Wifi, og de tråede netstik.) Jeg har endnu ikke oplevet at man kan lave Sepperate gæste adgange via netstik (Trådet net), ikke på Hometrouters i hvert fald. Hvis man har professionelt udstyr, har man mulighed for at kunne lave det med en switch der kan VLAN's, og en router der ved siden af normal routing, også kan route mellem VLAN's (Også kaldet "Router on a stick").

Venlig Hilsen

Brian Hansen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)