Svar

Homebox

Har netop fået installerer TDC homebox. Jeg vil høre om nogen har erfaringer med homebox med hensyn til at slukke for strømmen om natten eller når man fx er på ferie eller lignende. Inden jeg fik denne sat op har jeg haft alt vedr min PC tilsluttet en strømskinne som jeg slukkede for hver aften - det har virket ok. Men jeg har hørt at det ikke skulle være godt at slukke for homeboxen - hvad jeg jo gerne ville for at spare strøm hvor det kan lade sig gøre men selvfølgelig ikke hvis Homeboxen ikke kan tåle det - hvad er op og ned på den sag.

På forhånd tak.

icon

Bedste svar af jk44 6 august 2013, 21:35

Hejsa

Grunden til at vi som teknikere ofte anbefaler at homeboxen forbliver tændt, er at boxen hele tiden står og tilpasser sig linien. Boxen har en funktion der giver den mulighed for, inden for en vis grænse, at tilpasse fremmed støj og liniens kvalitet i øvrigt. Slukkes den starter den altid forfra med denne proces.

Ud over dette anbefaler vi det især til trio kunder, da homeboxen er længere om at starte end tv boxen som så går i fejl fordi den ikke kan komme på nettet. Håber det gav en forklaring i kunne bruge Glad humørikon

mvh

Jan

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej kristensen,

jeg slukker altid for strømmen på min Homebox, når jeg er væk i et styk tid - ingen problemer, dog slukker jeg ikke hver aften.

Hvorfor tror du, at den ikke kan tåle det, hvor har du hørt det?

Mvh

@iMac Jeg fik den som sagt installeret igår og installatøren var ualmindelig hjælpsom og gav en god instruktion synes jeg - jeg viste ham strømskinnen hvor det hele plejer at være tilsluttet -så var det han nævnte at det vist var bedst at lade homeboxen køre med strøm på fordi hvis den "hele tiden" blev slukket kunne der opstå problemer med forbindelsen - det blev ikke defineret nærmere - men der skete så det at jeg ville tilslutte homeboxen udenom strømskinnen og så lade den være tændt - men jeg var jo nødt til at afbryde strømmen imens - jeg slukkede helt for PCen og byttede ledningerne rundt - da jeg tændte igen var der ingen internetforbindelse - nu var jeg jo ellers lige så glad fordi det hele var forløbet problemfrit med opsætningen - det endte med at jeg måtte fejlmelde og ville få teknisk hjælp onsdag 7/8 - så jeg slukkede for det hele i nat - så ville jeg lige chekke her til morgen - så virkede det hele igen og gør det stadig - så det var en lang forklaring men jeg fik lidt respekt for at slukke for boxen - selvom fejlen nok har været et andet sted jeg kan dårligt forestille mig at det sker hver gang man slukker. 

Omdømme 2

Hej igen,

kan jeg godt forstå, undrer mig bare lidt. Det kan selvfølgelig være helt ret, specielt hvis en TDC-installatør har sagt det... Men, det fortæller jo en sørgelig historie om boxen Trist humørikon

De andre enheder jeg bruger (Airport Express, Extreme, Apple TV) slukkes hver dag, og starter altid fint op. Har heller aldrig haft problemer med Homebox, efter at den har været slukket (kun, hvis jeg har været væk i et par dage)

Men, der er måske nogle andre her inde, der har et bud på hvorfor Homebox ikke kan tåle at blive slukket hver dag?

Ja jeg ved ikke nok om det, men kan det måske have noget at gøre med at den skal finde IPadressen når den har været slukket - jeg tror jeg holder mig til at slukke den ved ferier og lignende.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Grunden til at vi som teknikere ofte anbefaler at homeboxen forbliver tændt, er at boxen hele tiden står og tilpasser sig linien. Boxen har en funktion der giver den mulighed for, inden for en vis grænse, at tilpasse fremmed støj og liniens kvalitet i øvrigt. Slukkes den starter den altid forfra med denne proces.

Ud over dette anbefaler vi det især til trio kunder, da homeboxen er længere om at starte end tv boxen som så går i fejl fordi den ikke kan komme på nettet. Håber det gav en forklaring i kunne bruge Glad humørikon

mvh

Jan

Omdømme 2

Ring TDC kundeservice, hør om det er et rigtigt påstand, eller om det bare er én enkelt installatørs idé?

Eller prøv det af flere gange, så du kan få bekræftet teorien. Når min HomeBox har været slukket, tager det cirka 45-60 sek., inden den er i fuld funktion igen (se de grønne lamper).

Mvh

Meget fint - tak for svaret :-)

Omdømme 2

jk44 skrev:
Hejsa

mvh

Jan

Taler vi om trio-kunder her?

Stadig beklageligt, at Homebox ikke kan håndtere at blive slukket. YouSee´s  Netgear kan (inkl. TV) - hver dag -  uden problemer.

Omdømme 2

Nu har det jo ikke noget med at den ikke kan tåle at blive slukket. Den er blot lidt langsommere end tv boxen til at være klar og derfor kan det drille nogle tv kunder der måske ikke kan forstå at de får en fejl på deres tv. Teknologien med adsl/vdsl er lidt mere kompleks i forbindelse med signal støjforhold og derfor er det nødvendigt at udstyret er i stand til at kunne korrigerer lidt på signalet så det fungerer optimalt.

mvh

Jan

Omdømme 2

Hej jk44 - Anstat i TDC,

forhold dig gerne til fakta - du nævner "tv-boxen", det har trådstarter ikke.

Spørgsmålet er:

kan Homebox tåle at blive slukket hver dag? (ikke Homebox trio).

Jeg tolker dit svar som, at det kan den ikke? Andre udbyderes routere kan - altså stadig beklageligt med TDC´s udstyr (Sagemcom), uanset kompleksitet og teknologi? Har ikke andre udbydere samme problemstilling med signalstøj?

Mvh

Omdømme 2

Hej Imac

Jeg Ved vi snakker om homeboxen Glad humørikon

Men at jeg tager tv-boxen er blot for at nævne endnu en grund til at undlade at slukke for tingene hvis msn ikke er helt sikker på hvad man gør. Jeg har selv haft fejlmeldinger af denne grund og da det er en brugerfejl koster den kunde ærglige penge derfor at det godt lige at få nævnt så denne fejl kan undgåes. Mit svar er ikke at den ikke kan tåle det men at det er mest optimalt at den forbliver tændt. Dette gælder især hvis linien er lidt presset. Fysisk tager hverken homeboxen eller alle andre modem / routere skade af at blive slukket.

mvh

Jan

Tak for svarene og dialogen alle.

Jeg synes jeg fint har fået belyst spørgsmålet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)