Homebox 4 og wifi problemer

Hej,

Jeg fik lavet pair bonding forleden for at få lidt mere hastighed på linien.

Og i den forbindelse fik jeg så en Homebox 4 istedet for Homebox 3 som jeg havde før.

Men efter jeg har fået Homebox 4 oplever jeg problemer med wifi. Kan ikke streame f.eks. Netflix via apps på mit TV, min Chromecast eller min WD TV Live uden at den skal buffer hele tiden.

Mit TV kører på 5Ghz wifi og Chromecast på 2.4Ghz - så problemet er samme på begge.

Kan heller ikke engang streame fra min NAS (Som kører på kabel) til mit TV - så det er ikke internet relateret, men kun wifi relateret.

Mens wifi kører fint på min laptop - en speedtest viser at jeg har ca. 40 / 10 Mbps forbindelse.

Jeg har prøvet at skifte kanaler på wifi - men uden at det har givet nogen forskel.

Andre der har oplevet lignende?

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej kimlaurits.

Der kan være mange ting der gør at Wifi ikke kører ordentligt.

1. For at test Wifi med din laptop, skal testen udføres nøjagtigt der hvor antennen er på den enheder der skal modtage/sende. Ellers er det ikke et retvisende billede.

2. Din homebox skal stå frit fremme. Ikke inde i et skab, ikke bag moster Annas fine vase,  eller under sengen. Frit og højt (Dette gælder alle typer WiFi Accespoints/Routere, ikke kun homebox)

3. Sørg for at der ikke er noget der skygger for signalet til modtager f.eks. fjernsyn (Køleskab? Spejl?) Bare det at du f.eks. bor i en boligblok, så er de bærende væge MEGET dæmpene (Metal gitter i beton vægen). i gamle huse er problemet det samme, her brugtes gerne Hønsetråd til at holde pudsen på vægene..)

4. Streaming, online spil, og lign. skal så vidt muligt foregå med ledning! Wifi er den mest ustabile form for netværk der findes, og kan forstyrres af mange ting så som Blutooth, Trådløs telefon, Tænd/sluk af koleskab/Fryser/varmepumper eller andre elektriske/elektroniske enheder.

5. Det er kun EN wifi enhed af gangen der kan sende eller modtage, pr. sender/modtager i boxen (Mener kun der er en sender/modtager i homebox) Jo flere enheder der er på og henter/sender data jo dårligere er forbindelsen. (Og det er IKKE på den måde at 2 enheder hver får 50% af forbindelsen. Men på følgende måde. En enhed har 100% af forbindelsen, og når den er færdig med en datapakke, kan alle enhederne igen slås om at komme til at sende/modtage.)

6. Hvis der en enhed der tager meget data, f.eks. Netflix, VIL dette influere på andre enheders kvalitet på WiFi (Også omvendt hvis der er en enhed der f.eks. er igang med at hente store, eller mange, filer (Opdatering f.eks) VIL det influere på Wifi trafikken til netflix til f.eks. TV.)

Pointen af det hele er: Alle enheder der kan køre med ledning, Sæt dem på ledning.

Venlig Hilsen

Brian

Hej Brian,

Tak for dit svar.

Jeg er nu nødvendigvis ikke helt enig, da jeg har i mange år har kørt det meste der hjemme via wifi og det har kørt glimrende med Homebox 3. Homebox 4 sidder præcist samme sted - på den ene væg i stuen og med frit udsyn til mit TV og Chromecast. Der er kun ca. 5 meter imellem uden noget forstyrrer i mellem.

Så jeg tror derfor ikke det er udfordringen, da Homebox 3 som sagt sad præcist samme sted og der fungerede det hele.

Jeg kunne endda streame 1080P materiale via det trådløse netværk uden problemer før - det kan jeg ikke just nu Glad humørikon

Efter at have rodet lidt videre i går, så fik jeg løst problem. Skiftede til kanal 1 og så kørte det hele laangt bedre.

Havde prøvet at skifte lidt frem og tilbage mellem kanaler, men ikke lige prøvet kanal 1 før nu.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej kimlaurits.

En lille oplysning når du "roder videre med din opsætning".

Bruger du 5Ghz (til streaming) vil din Wi-Fi have kortere rækkevidde end ved 2,4 Ghz.
Fordobles frekvensen halveres afstanden.
Du kan altså ikke direkte sammenligne placeringen af de 2 Homebokse.
Sikkert ikke "højaktuel" med din korte afstand,,men jeg vil alligevel tilslutte mig BrianHHansen:
"KAN det kables--SKAL det kables."

Venlig hilsen
   Trumle.

Har lige fået en 4... wifi signalet er meget ustabilt på 2.4.
med min wifi analyser på telefonen kan jeg se det komme med et peek ca. hvert 10 SEK. for så at forsvinde igen.
nogen forslag. ?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P