Svar

Homebox 4 Bridge Mode

Efter at have fået fiber forbindelse, har jeg modtaget en Segamcom Homebox 4, men denne kan som det ser ud ikke køre bridge mode.

Jeg har selv Gateway mm. fra Unifi og ønsker slet ikke at bruge router, men kan muligvis blive nød til det, dog helst i bridge mode.

Nogle der kan hjælpe med hvordan jeg slipper for den eller kommer i bridge mode?
icon

Bedste svar af Slangefar 22 december 2018, 15:10

Googlede lidt og fandt en guide fra YouSee med kommentarer fra brugeren Bengsig2.
https://forum.yousee.dk/dsl-homebox-28/tilslut-egen-router-til-homebox-75694

Se original

8 Kommentarer

Der er fundet en mulighed.
Omdømme 7
Badge +7
Hvad var den så.??? Der er sikkert andre der gerne vil vide det.
Er i dag blevet den "glade" ejet af ny Homebox 4, og i den forbindelse også interesseret i hvad løsningen var ?
Omdømme 3
Badge +2
Hej ForumBruger2022

Kan du dele muligheden med os andre? :)

Özcan
Yousee forum team
Nogen der har løsning på hvordan Homebox 4 sættes i bridge mode. Det forekommer mig fuldstændig surrealistisk at YouSee ikke yder support på deres egen-producerede produkter?
Omdømme 7
Badge +7
Nej, bridgemode er efter din router og det laver YouSee ikke support på. YouSee er nødt til at lave nogle begrænsninger, så de ikke hjælper kunderne med alt. Så vidt jeg husker skal man i sin homebox sætte sin egen router i DMZ. Så vidt jeg husker har brugeren Bengsig2 lavet en fin opskrift i forum, som man kan finde i forum via Google. Tror jeg har været kollega med Bengsig på tidspunkt i Farum (sammentrækning af for og efternavn), En meget kompetent herre, som den gang havde opkaldt sin hund efter sin favorit whisky, Chivas.
Hej Slangefar.
Bridge mode er jo konkret at sætte Homebox´en i en tilstand hvor box´ens eneste funktion er at være "leverandør" af DSL-signalet. Og dét er altså helt uafhængigt hvad man som bruger tænker at skulle bruge DSL-signalet til (det vil dog nok i de fleste tilfælde være at sætte en anden router på)
I al (tilbageværende) respekt for YouSee, så peger pilen desværre dén vej, da der i Homebox´ens Web GUI ikke findes en bridge mode "knap" som der almindeligvis gør på den slags interface´s.
Kundeservice hos YouSee fortæller mig specifikt at de ikke ved hvordan man laver denne ændring i deres eget produkt - heller ikke deres egne IT-folk.
Det er altså hvad de selv fortæller mig - desværre.
Det svarer til at gå ud og købe en ny bil hvor man et halvt år efter ikke kan sætte bilen i bakgear, henvender sig til forhandler om problemet som fortæller at man ikke kan hjælpe, men blot henviser til at tage bussen istedet for...:(
Min største udfordring og frustration er at Homebox´en skaber et alt for ringe trådløst miljø til at jeg kan hægte Sonos Connect på netværket, og det er primært derfor jeg ønsker en anden router.
Jeg har kigget diverse fora og tråde om emnet - og strander hver gang.
- så al konkret hjælp til en ikke-IT ekspert vil modtages med glæde:-)
Omdømme 7
Badge +7
Googlede lidt og fandt en guide fra YouSee med kommentarer fra brugeren Bengsig2.
https://forum.yousee.dk/dsl-homebox-28/tilslut-egen-router-til-homebox-75694