Home Trio Virker ikke trådløs over en Bridge forbindelse

Har prøvet at lave en tråløs løsning på HomeTrio med flere bokse (fire ialt) hvoraf master er kabelført.

Da huset ikke har kabler har vi trådløs installering og det har altid kørt fint, nu har vi så fået HomeTrio med fire bokse og de tre sekundære er koblet op "trådløs" igennem en bridge

Har brugt Linksys Dual-Band N Entertainment Bridge with 4-Port Switch WES610N, det virker perfekt til alle typer af trådløs opkoblinger med undtagelse af TV boksen, ligeså snart der kommer billede frem går der nogle få sekunder og billedet fryser og derefter lukker TDC HomeBox VDSL ned promte (ligesom om strømmen bliver taget) og genstarter, men opsætter jeg det med kabler så virker det. og det kan jeg simpelthen ikke forstå, det er ligegyldigt om Bridgen står lige ved siden af VDSL modemet eller langt væk samme resultat. 

Er der nogle der har viden om hvad det kan være for et problem som vi oplever.

Har brugt WPS til opsætning og det virker fint.

Håber på hjælp.

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Grunden til at det ikke virker, er at homeboxen skal kunne se at det er en tvbox der er på ellers ophører streamningen til boxen. Derfor vil det ikke fungerer trådløst. Nogle kunder har dog med held brugt powerplugs (overførsel via stik kontakten). Dette er dog noget man selv skal prøve sig frem med og Tdc yder desværre ikke support på det.

mvh

Jan

Jeg har en TP-LINK WA-980EA forbundet med en AC1750 via 802.11n 2.4mhz og sat en TDC tvboks på 890EA. Det virker fint, på samme måde som hvis tvboks er kabel forbundet. Der er to etager mellem WA-980EA og WA-980EA (adskillelse i træ - gl muret hus)

Dog kan jeg provokerer en fejl hvis jeg skifter kanal gentagne gange (20 gange) lige efter hinanden. Her fryser ikke kun tvboksen, det er hele wifi kanalen, men ikke resten af nettet, eks den anden 802.11n 5 mhz kanal.

Sjovt nok hvis jeg skifter WA-980EA til at kører på 802.11n 5mhz så kan jeg provokerer fejlen langt hurtigere blot to-tre kanalskift.

Så jeg holder mig til at bruge 2.4 mhz, det kører fint også med optagelse samtidig med jeg ser anden kanal og skifter til andre kanaler.
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

5Ghz har ca halv så kort rækkevidde som 2,4Ghz har, det er nok derfor du oplever bedst resultat med 2,4Ghz

Fordelen ved 5Ghz er at der ikke er så meget andet udstyr i et hjem der kan forstyrre i det område, eks trådløse telefoner og mikroovne, forstyrre 2,4Ghz området...
Hej Alex, interessant det viste jeg faktisk ikke det med signal styrke. Jeg har dog testet på forskellige afstande på 5mhz, lige fra 1 m til en etage adskillelse med ca 5 m og to etage adskillelser med ca 13m. Med samme resultat. Umiddelbar synes det at der ved kanal skift opstår overbelastning med formoder jeg mange små pakker som håndteres bedre på 2.4 - men det er ren hypotese jeg har ikke tracet / sniffet. Det kunne under alle omstændigheder være interessant at hører fra andre hvilken opsætning der virker og med hvilket udstyr.
Hej Peter G

Hvilke indstillings muligheder har du på WES610N?
Hvilken 802.11 standard og frekvens benytter du eks?

Min box er sat op til at forlænge det trådløse subnet det vil sige At den adresse jeg får via DHCP på WA890 boxen er fra samme range som kobler jeg en enhed direkte på den samme trådløse kanal. Ikke at jeg kan se det skulle være et problem for den trådløse base som WA890 boxen sidder på sidder selv upstream til TDC dsl modem som et nyt subnet. Se mit serup længere oppe i denne tråd.

Hvis det kan være til hjælp så er min WA890 box sat med følgende indstillinger
RTS threshold 2346
Fragmentation threshold 2346
DTIM interval 1
Enable WMM
Enable Short GI
DHCP Server disabled

Jeg benytter 801.11n 2.4 mhz, 5 mhz virkede ikke helt så godt. Faktisk startede jeg med at teste 802.11g men her dik det helt i hegnet, selv om traditionel streaming eks afspilning af video fra NAS BOX med 802.11g gik fint.
Var koge inde og kigge på Cisco siden for LINKSYS WES610N https://www.linksys.com/en-apac/products/bridges/WES610N Kan skat den kan indstilles til enten 2.4Ghz eller 5Ghz, kan anbefale at prøve de forskellige frekvenser som det første. Hvad sidder i øvrigt i den anden ende - den trådløse hub - hvad er det for et mærke?
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Spændende opdagelser.

Vi har for nyelig indført trådløs multiroom. Der benytter vi 5 GHz på grund af den større båndbredde.

Vi laver dem dog ikke til hovedboxen da denne har et større forbrug af data end en multiroom box.

Det vigtige i hele denne opsætning er at Homeboxen kan se mac adressen på tv-boxen således at den ved at det er der Tv kanalen skal hen. Blot til info. Glad humørikon

mvh

Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)