Home box

Jeg har lige fået installeret en ny fin HomeBox.

Den skulle kunne give hastigheder på henholdsvis 2,4 G og 5 G

Der er da også 2 indikatoiner en for 2,4 og en for 5 G. som lyser på HomeBox'en. Men når jeg tænder min computer og går under netværksindstilling viser den kun 2,4 G Jeg syntes jeg har prøvet alt men kan ikke få HomeBox'en til at yde de lovede 5 G. hverken som Wi-Fi eller med tilslutning gennem kablet. En løsning på problemet ønskes opfyldt.

Med venlig hilsen Erling

2 Kommentarer

Omdømme 4
Hej Erling.

Netkortet i din pc skal understøtte 5 ghz.

Ellers får du intet ud af sende på denne frekvens.

Om frekvenser og de forskellige bogstaver:

http://da.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11

I "enhedshåndtering" kan du se egenskaberne for dit netkort.
Eksempel:

netkort.jpg

Venlig hilsen

Trumle.

Omdømme 2
Helt korrekt hvad Trumle skriver.... :-)

Og så vil jeg lige supplere med at den måde du stille spørgsmålet på - så kan det være du har misforstået noget....

De 5G er ikke hastigheden. Det er i virkeligheden 5 GHz båndet der er belvet åbnet. Hastigheden er så godt nok højere i dette bånd, men det betyder ikke at du kan nå en hastighed på 5 Gb.

Du kan heller ikke måle hastigheden på din Wifi med kabel.... Men med kabel kan du få en ide om hvilken maksimalhastighed du kan få til nettet. Og hvis din Wifi direkte henter data fra internettet - så bliver den faktiske hastighed på dit netværk aldrig hurtigere end denne hastighed. Hvis dine enheder kommunikerer internt på nettet - så kan du godt opnår højere hastigheder på den trafik.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)