Høj latency på bredbånd

Hej TDC.

Vi har en 20/2 forbindelse ved jer og hastigheden er for det meste også ok. Der er bare et kæmpe problem med vores latency til udgående servere af alle slags. Den eneste tråd jeg fandt herinde rådede til at prøve at pinge direkte til ping.tdc.dk hvilket jeg har gjort i flere omgange med resultater der ligger enten på tilfredsstillende 25-30ms men desværre også med en latency på over 300ms i flere timer af gangen til tider. Dette gør det komplet umuligt at bruge forbindelsen til noget some helst andet end ganske almindelig webbrowsing og kan på ingen måde betragtes som værende tilfredsstillende. Er det et kendt problem og er der nogen løsninger jeg kan prøve? 

Genstart af homebox + udstyr har været prøvet flere gange hvilket giver kortvarige resultater men da den høje latency kommer lidt sporadisk men i længere perioder er det svært at være sikker på om det bare er tilfældigt at latency'en falder efter genstart.

Mvh Anders.

2 Kommentarer

Omdømme 1
Hej Anders

Du skal ringe til kundeservice, og bede dem igangsætte en overvågning af linjen. For mig lyder det som om der er en fejl på linjen, men det kan også være et program på en enhed i hustanden, som uploader via. internetforbindelsen. 

En fuld udnyttelse af upload-hastigheden, reducerer ofte ydelsen på linjen markant - det kan være problemet i dette tilfælde.

Med venlig hilsen

Omdømme 3
TDC har mange forskellige forbindelser til resten af verdenen, det er ikke altid at man har den bedste og mest direkte vej til eks usa. nogle gange går det via sverige nogle gange via holland.

Så hvis det ikke er en fejl på din linje eller central så er det muligvis derfor... Det kan man desværre ikke gøre noget ved..

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)