Hjælp til at finde netværksnøglen til vores trådløse forbindelse

Hej allesammen. Jeg er ny i TDC Forum og helt rundt på gulvet efter at have rodet med computere størstedelen af dagen. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe en forvirret så forfærdelig computer kyndig bruger. 

Jeg har et almindeligt bredbånd til en stationær computer og til bredbåndet tilsluttede vi for nogle år siden en TDC wireless router 54 mbit/s WGR614 v6 TDC, således at min man kunne tilslutte sin computer trådløst. Såvidt jeg husker er det en 'lukket' trådløs forbindelse, ihvertfald har vi givet det vores eget navn. Alting har kørt fint med den trådløse tilslutning i årevis hver gang han tændte for sin computer, lige indtil idag, hvor jeg fik den ide at prøve at tilslutte endnu en computer (bærbar) til vores trådløse forbindelse for at få den opdateret i programmerne. Jeg kunne godt se vores navngivne trådløse netværk, men jeg kan ikke finde den netværksnøgle den beder om for at og kan altså ikke komme på nettet. Jeg kiggede derfor i min mands computer under trådløse forbindelser og egenskaber. Der var noget netværksnøgle/koder derinde, kun sorte prikker, men jeg havde mulighed for at slette prikkerne og skrive hvad jeg troede var en ny kode og så gentage koden nedenunder for at afslutte med at trykke på OK. Resultatet er nu desværre at min mands trådløse forbindelse nu ikke længere er tilsluttet, når jeg prøver står der på engelsk 'acquiring network address' . Er der nogen der har nogle gode ideer ? Jeg har forsøgt at læse mig frem diverse steder, men er nu nervøs for at gøre mere skade end gavn ved at trykke videre uden at have forhørt mig her først. På forhånd mange tak. Mvh Bettina     

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Bettina.

Hvis man har glemt adgangskoden til det trådløse netværk, er man nødt til at registrere en ny adgangskode i routeren, og så bruge den på alle tilsluttede computere. Dette forudsætter, at man kan "logge ind" på selve routeren (kender administratornavn og eventuel adgangskode). Kan man ikke det, er man nødt til at gendanne fabriksindstillingerne (ved tryk på resetknappen bag på routen) og så genopsætte routeren som var den ny.

Nu ved jeg ikke, hvordan du har det med engelsk, men du kan finde en engelsk manual til routeren via linket øverst til venstre på denne side:

http://documentation.netgear.com/wgr614v7/enu/202-10178-01/WGR614v6-08-11.html

Mvh

Stephen

God morgen Stephen.

Du skal have mange mange tak for hjælpen til at løse vores problem. Jeg har været inde på linket du sendte og er da også modig på at trykke på resetknappen. Dog, tænker jeg lige at hvis der nu går noget galt og jeg alligevel ikke kan finde ud af at genopsætte routeren er det så således at det kun er den trådløse forbindelse der stadigvæk ikke kan oprettes eller risikerer jeg så også at miste eventuelt forbindelsen til min stationære computer, som bredbåndet oprindeligt blev købt til. Jeg er lidt bange for at miste al internet forbindelse, eller vil du mene at det bedste for en klovn som mig ville være at købe en ny router og installere den og få en netværksnøgle af den vej. Hører meget gerne din mening når du har tid og ønsker god weekend når den banker på døren.

Mvh

Bettina       

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

God morgen Bettina Glad humørikon

Det bliver som udgangspunkt ikke nemmere af, at du køber en ny router, for når du resetter din nuværende router til fabriksindstillingerne, vil den være som "ny". Det er dog muligt, at en helt ny router vil være nemmere at installere, og der kan være andre fordele ved en ny router, som fx en større hastighed på den trådløse forbindelse. Udnyttelsen af dette afhænger dog bl.a. af, om de computere I har, alle kan håndtere en højere hastighed.

En mulighed kunne måske være at prøve at "overtale" TDC til at udskifte din gamle router med en ny TDC Homebox, og så lave en helt ny installation?

Hvis du har en manual, der forklarer, hvordan du installerer din gamle router, som var den ny, (enten den oprindelige fra TDC eller en version fra nettet), og du forstår, hvordan installation skal foretages, så skulle det normalt ikke give problemer at lave en "reset". Du har dog ret i at når du laver en "reset", så ryger internetforbindeselsen til alle computere, indtil du har fået geninstalleret routeren.

Uanset hvilken løsning, du vælger, så husk at notere dig den netværksnøgle, du vælger Blinkende humørikon

God weekend,

Stephen

Hej Stephen, 

Jeg takker igen for dit gode input, det er nu rart at folk her villigt giver råd og vejledning, så vi andre der ikke er stærke på lige dette område kan oplyses og få tillid til at turde gå igang.  Jeg har fundet den oprindelige installationsvejledning der fulgte med fyldt med både tekst og masser af skærmbilleder, så jeg vover pelsen og laver en 'reset' efter endt arbejdsdag, skulle det gå helt galt, så må vi suse i den nærmeste TDC butik imorgen. Men det lykkedes mig jo egentlig at installere routeren selv tilbage i 2009, så krydser fingre for at det går godt igen. Vær bevidst om at den næste netværksnøgle bliver husket og sikret, efter hvad jeg kan læse mig til er vi vist mange der uhensigtsmæssigt er endt op i denne situation, det er vi nok mange der har lært af. Takker og bukker og afslutter for denne gang. 

Mvh 

Bettina 

Omdømme 3

Hej Bettina.

Hvis du har installationsvejledningen og ikke har ændret brugernavn eller password til selve routeren, kan du måske nøjes med at logge ind på routeren og ændre netværksnøglen?

Iflg. den engelske manual skal man (hvis man ikke har ændret brugernavn og password) skrive "http://www.routerlogin.net" i browserllinjen, admin som brugernavn og password som adgangskode for at logge ind på routeren. Det burde også fremgå af den installationsvejledning, du har.

Jeg synes da, at du lige skal prøve, om du kan logge ind og ændre netværksnøglen, inden du går i gang med en reinstallation.

Held og lykke med projektet Glad humørikon

Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)