Hjælp! Alle ingående porte er lukket

Jeg har TDC Home trio med Sagem fiber box. Jeg har sat DMZ til at route al trafik direkte til min egen router. Opsætningen har virket i flere år, men fejlede pludselig for en uge siden.

Hvis jeg prøver at tilgå mit netværk udefra, så er alle porte lukkede – bl.a. port 80 og 25. Jeg har fået en profil på der skulle åbne for port 25, men åbenbart ikke med større held... Der er ikke problemer med trafikken på TV eller når jeg surfer på www.

Jeg har nu I snart en uge haft problemet, og nu er backup mail serveren begyndt at returnere fejl til alle der har sendt mail til os Trist humørikon. Min web server keder sig også, da der ikke kommer nogen forespørgsler igennem!

Hvad kan der være galt, jeg syntes jeg har forsøgt alt – incl at kontakte TDC support flere gange.

-          Har fået ny HomeBox, men med samme problem.  

-          Har forsøgt både med DMZ til og fra på HomeBox, men stadig er alle porte lukkede.

-          Har sat HomeBox Firewall til Minimum security.

-          Min egen router har fast ip på WAN 192.168.1.2 og mit interne netwærk er et andet sub-net

-          Jeg har testet med et tool http://mxtoolbox.com som kan scanne porte (og meget andet) men kan kun se at alle porte er lukkede.

TDC supporterne kan godt tilgå HomeBox’en udefra (jeg ved ikke lige hvordan de gør det...).

Nogen bud på hvad jeg kan prøve – jeg er ved at være desperat!!!

2 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Helt har modtaget fra andre medlemmer.

HAr først nu set dit indlæg og forhåbentlig er det løst ...

Har du checket at du stadigvæk har din faste ip adresse  ? som jeg går ud fra du har med diverse servere.

TDC kan i enkelte tilfælde pludselig skifte din faste adresse UDEn at sige det - også selv om du betaler dyrt for den - det gælder også din ip telefon's adresse som kan skifte og skabe problemer.

/

Problemet er blevet løst.

Jeg er ikke helt sikker på hvori fejlen bestod, men en kombination af en ændring fra TDC's side og så min egen router der lige syntes en firmware update var på tide... Så efter nogle telefon konsultationer med TDC support og opdatering af router configuration, så er der nu hul igennem.

Ellers tak for forslaget, men min IP var ikke ændret :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)