HJÆLP!!!

Hej alle sammen.

Jeg har et problem med mine netværker.

Jeg Hoster en server til et pc spil ved navn Trackmania.

Serveren skal portforwardes så andre kan logge på udefra.

Dette er gjort og jeg har fulgt ALLE guides rundt omkring til portforwarding.

Når jeg starter serveren op på min søsters netværk, kan min fars netværk IKKE logge på. ( min fars og søsters netværk er 2 forskellige netværk, men på samme adresse).

Hvis jeg prøver at logge på, et helt 3. netværk, kan jeg GODT komme ind på min server.

HVIS jeg vender hele historien om, og kører serveren på min fars netværk, kan jeg ikke logge på, via min søsters netværk, men stadigvæk kan jeg godt logge på, fra en helt 3. netværk.

Men jeg kan godt logge på serveren lokalt, hvis jeg kører serveren fra min søsters netværk, og logger på spillet på min søsters netværk, og det samme er gældende på min fars netværk.

Men tager jeg pc serveren med hjem på MIN egen adresse, og starter serveren op, og portforwarder, kan både min søster og min fars netværk SAGTENS logge på ( også på samme tid)

NÆSTEN alt er forsøgt, server pc, gendannet til fabriksindstillinger, og serveren er også ominstalleret, og min fars og søsters router er tjekket FRA TDC, og er gendannet og nulstillet til fabriksindstillinger VIA TDC.

er der nogen der kan hjælpe mig, må nok indrømme det er en smule frustrerende.

Serveren HAR virket, og har aldrig fejlet noget, indtil min søsters netværk blev lukket ved en fejl, og derefter forsøgt genåbnet inde fra tdc.

Dette kunne ikke lade sig gøre, så der blev sat en tekniker på sagen, som var nede på centralen nede i den by hvor hun bor, for at fixe det.

Dette virkede, men derefter gik det ud over min fars netværk, som ikke ville kører.

Derefter blev der igen kaldt efter tekniker, som var på centralen om AFTENEN, som pointerede at der var knækket en ledning.

Dette blev repareret, og begge netværk virkede igen.

LIGE siden har jeg haft problemer med at få serveren til at kører mellem de 2 netværk.

Enkeltvis virker begge netforbindelse upåklageligt, med både internet, telefoni og TV.

Håber nogen kan hjælpe mig, er ved at blive en smule desperat!!!.

13 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Må være ærlig og sige, at dette lyder til at være et yderst kompliceret problem. Du skal sikre dig at portene er åbne på det netværk der hoster serveren, samt omdirigeret til den lokale IP adresse der har oprettet serveren.

Dette kræver du sætter en fast ip adresse på den computer, samt fjerner DHCP lease inde i routeren, så den ikke fornyer den faste IP adresse.

Andre forslag modtages gerne Glad humørikon

Jeg håber i hvert fald du finder ud af det, da Trackmania også er en af mine favoritspil!

/Alex

Har du et link til hvordan jeg giver min pc en fast ip og fjerner det dhcp lease?
Først...

Jeg undre mig over de har 2 netværk på samme adresse og ikke bare et stort, men de har vel en grund til dette.

Som jeg ser det burde de nu have 3 IP-scopes :

f.eks. :

192.168.1.X / 255.255.255.0 ( TDCs boks ) 

192.168.2.X / 255.255.255.0 ( NET 1 )

192.168.3.X / 255.255.255.0 ( NET 2 )

Da det er forskellige netværk SKAL de have forskellige scopes.
( dette kan også klares med Netmasken hvis man ønsker men det er for nogle mere langhåret )

Net 1 og lan 2's WANs burde så føres i LAN på TDCs boks

Evt hent Wireshark og se hvad der foregår på dit netværk.

Ved denne løsning kan man "pinge" imellem de to netværk men afhængig af de 2 routere er det ikke sikkert navneopslag virker.. 

Evt tjek om NAT er slået til i alle 3 routere og at serveren IKKE uddeler DHCP adresser

tjek om Serveren har DHCP og DNS roller.. Hvis den har DNS og den sidder på modsat net end det der er lagret er det grunden til det modsatte net kan, men ikke det net den står i fordi den ikke har info herom..

Jeg ville nok "bare" sætte den direkte i Boksen ( Ligsom de 2 routere ) og så ville du kunne tilgå den fra begge netværk og udefra forwards vil så ikke skulle igennem 2 routere på sin vej.

Router på router er altid en dårlig idé ;-)

Håber det hjælper Blinkende humørikon

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Spillemanden skrev:
Har du et link til hvordan jeg giver min pc en fast ip og fjerner det dhcp lease?

Selvfølgelig, prøv at tjek disse links:

1. http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23672 
  2. http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23672 Punkt 1-7
God fornøjelse Glad humørikon

Ps. Også nogle rimelig god information du har fået fra HeyMey. Måske kan det bruges? Glad humørikon

undskyld, hva???? har ikke router på router, grunde til 2 netværk er at vi herude ikke kan trække mere end en 20/2 linje og der er 7-8 enheder der bruges til internet og spil. derfor har de 2 home trio abnm , 2 homebokse, 2 router og 2 indgange til huset. men er der en måde du kan forklare alt det du lige skrev, på et lidt mere forståeligt sprog?? evt links til nogle guides? men som i kan læse i mit spørgsmål, har det hele fungeret uden problemer og alt det pillen i dhcp osv, indtil den dag der var tekniker på...

Ok...

Jeg havde ikke forstået at det var 2 seperate linier i havde, blot 2 netværk...

Der er meget STOR forskel i opsætningen...

Kontroller WanIP på begge netværk ( minip.no )

Disse "burde" være forskellige ved 2 linier, medmindre TDC har lavet noget fuske,fuske....

Fælles for homeboksene er Forwards osv osv.. og Serverens ip på indersiden af begge den samme ( for nemhedens og testøjemedets skyld )

Hvordan connecter du til serveren "udefra" er det via IP eller via navneopslag ( Fx en hjemmesideadresse eller Dyndns ) ?

Du skal huske at bruger du IP skal du skifte denne i server og dns ved skift at netværk ( linie )

Ved dyndns eller webadresse hvor du bruger navnet skal du huske at DNSen først skal registrere at IPadressen er ændret ( kan tage op til 24 timer for nogle ) men det forklarer hvorfor du godt kan tilgå den fra det net den selv står på, men ikke det andet..

og grunden til du kan udefra er at TDCs DNSer allerede har records på hvilken IP den står på. ( De slettes  måske først efter de 24 timer )

PRØV DETTE : 

Test dine 2 ydre IP på minip.no ( De bør være forskellige, ellers skal du bede TDC forklare hvorfor ikke de er. )

Lad serveren stå på det ene netværk uden at tage den af, i MINDST 24 timer og test så igen.

den maskine du tester FRA  - Tryk Windows-tasten+R og skriv CMD
I commandoprompten, skriv ipconfig /flushdns

Genstart maskinen og prøv igen

Hope it helps :-)

Okay jeg prøver Glad humørikon og beklager jeg ikke fik sagt tydeligt nok det med at det er 2 separate netværk.. Nu hvor du nævner det med wanip er jeg ret sikker på de var ens?!?! :-O jeg får det undersøgt og prøver de ting du nævnte og så vender jeg tilbage! På forhånd tak
Uanset om de er ens så skal TDCs DNSservere finde ud af, først hvilken at Homeboksene den skal til og herefter skal homeboksen så finde serveren...

Jeg må indrømme at jeg aldrig har hørt om 2 seperate linier fra TDC deler samme IPadresse..

Det lyder mest af alt som en "hovsa-løsning"

HVIS TDCs DNS peger på den forkerte boks - Så er det et "no go" og det er herfor vigtigt du lader serveren stå på samme net gennem op til 24 timer og så tester herefter... 

Ellers ville en løsning evt. være at smide noget DynDNS på maskinen hvis TDCboksen tillader dette ? ( det ved jeg ikke om de gør )

Det DynDNS gør at kort at maskinen får et lille program installeret som snakker med en server på nettet og fortæller "her er jeg" og dette gør den med jævne mellemrum. Så ved DynDNS hvor maskinen er og du kan altid bruge den DynDNS-adresse du har oprettet til at få kontakt til serveren....

Men det HELE afhænger også af om Boksens Firewall er sat op til at lade trafikken på de rigtige porte komme igennem...

Test dine 2 ydre IP på minip.no ( De bør være forskellige, ellers skal du bede TDC forklare hvorfor ikke de er. )

Lad serveren stå på det ene netværk uden at tage den af, i MINDST 24 timer og test så igen.

RESULTAT : 2 forskellige IP´er. så ingen held der.

den maskine du tester FRA  - Tryk Windows-tasten+R og skriv CMD I commandoprompten, skriv ipconfig /flushdns

RESULTAT : hjalp ikke, så prøver at smide noget DYNDNS på den, og hvis ikke det funger, prøver jeg at lade serveren stå og kører i 24 timer som du skriver. :-)

ANDRE FORSLAG ER VELKOMNE!!

Pointen med de 24 timer er at TDCs dns skal kunne finde den....
dette betyder at du SKAL vente - alt andet vil være at slå ud i luften uden der sker noget...

De 24 timer er dog et gæt - Jeg ved ikke hvor tit deres DNS opdatere deres records, men nok oftere end det... 

okay, syntes bare det er mærkeligt. det har ALDRIG været et problem at sætte en Trackmania server op før efter TDC har været nede i centralen og pille ved ET eller andet...

hmm jeg må prøve at vente så, har du evt link til en guide til det DYNDNS værk? for har ikke SÅ meget forstand på lige netop det.. :-)

Jeg har desværre ikke selv før brugt DDNS før så har ikke umiddelbart nogen guide - Måske en anden kan hjælpe med det ?

Hvis det er i er i samme ip range f.eks lad os sige den ene ip hedder 188.178.133.11 og den anden hedder 188.178.133.18 så kan der være et problem. Har nemlig været ude for det samme problem som du nævner der, og vi kunne heller ikke komme i kontakt med hinanden og tdc kunne ikke komme med en grund til det ikke ville men da en af os fik en ny en ny ip i en anden range så kunne vi igen komme i kontakt med hinanden.

Så der har du evt svaret på hvad problemmet er hvis de er i samme ip range

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P