Hjælp til trådløst internet

Jeg har brug for hjælp til trådløst internet, og det skal siges at jeg har meget lille kendskab til emnet så håber der er nogle hajer der kan hjælpe.

Jeg har en stationær computer, som står på første sal i husets venstre side og den skal kobles på det trådløse internet. Formålet hertil er computerspil og lign. Det er ikke muligt at bruge kabel, da TDC HomeBox er placeret i stueetagens højre side. Telefonen er også tilsluttet denne, hvis det har nogen betydning overhoved og hastigheden er vist i omegnen af 40/10. Hvordan får jeg den stationære koblet på det trådløse med god forbindelse?

Itilfælde af at forbindelsen er for langsom eller lign. hvilke muligheder der så for at ordne det?

6 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +4
For at kunne tilslutte trådløst fra en sstationær , kan man f.eks. bruge et USB netkort (http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netkort.aspx?q=usb+netkort) Eller man kan købe eet kort til at sætte ind i computeren (http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netkort.aspx?q=tr%c3%a5dl%c3%b8s+netkort+pci). her er min anbefaling et USB netkort. Det kan nemmere flyttes rundt. Ved dem der bliver sat i computeren kan der ske det at coputeren "skygger" for nettet. Ved et USB netkort kan man få fat på en USB forlænger og derved flytte netkortet ud vd siden af computeren. Husk også at den optimale placering af din trådløse router er højt placert, og frit fremme (ikke inde i et skab, Bag en sofa, under en seng, gemt bag en vase el.lign)

Min erfaring, og dermed anbefaling er IKKE at bruge trådløs. Hvis du skal bruge nettet til noget der skal have en jævn og sikker nettrafik (Online spil, og streaming tjenester som Netflix, hvor man kan se film/høre musik osv.) er trådløs net ikke det optimale, slet ikke når signalet skal igennem væg, gulv, loft osv. Det trådløse er også følsomt over f.eks. Hvis naboen har samme frekvens, udefra kommende radiostøj (Baby monitor, trådløs telefon, osv.), startende gammel køleskab/fryser osv. Trådløs net er kun en simpel radiosender/modtager. Derfor, Hvis du vil spille sikkert, , eller se film/serier osv. stabilt. Så er der kun en mulighed... Trådet netværk!

Jeg er helt indforstået med at kabel klart er at foretrække, men situationen tillader det desværre ikke, så jeg må prøve med et alternativ istedet. Er der slet ingen muligheder for at gøre det muligt?

Jeg har surfet lidt rundt på de andre topics og spurgt rundt omkring og der er jeg støt på begreber som repeater, AP (acces point) og så noget hvor man tilslutter en god router med kabel til homeboxen så routeren istedet for homeboxen sender signalerne med forøget kraft. Det kan også være der er flere muligheder men der må da være noget man kan gøre for at optimere det tænker jeg.

Jeg har bare ingen kendskab til dette så derfor forhører jeg mig herinde. Og tak for hjælpen indtil videre.

Omdømme 4
Hej kl-privat.

Du kan kable nettet via dine stikkontakter.

Det er en forholdsvis billig metode til en stationær pc med indbygget LAN kort.

En stationær pc er ofte anbragt under et bord,og omgivet af diverse kabler og ledninger. Dette skaber "støj" som svækker et Wi-Fi-signal.

Prøv at "Google" Powerline og/eller Homeplug.

Start med et sæt der passer til dine behov.

Selve opsætningen er uhyre enkel og let, når du ikke er"en ørn til netværk".

Hilsen Trumle.

Omdømme 5
Badge +4
Hvis ikke powerline adapterne kommer i samme fase, skal man ikke regne med at det virker. Man kan vist få et filter der kan sættes på de tre faser, så signalet kan "slippe igennem", men det må KUN gøres af en Aut. el installatør! Og jeg kender ikke priserne.

Omdømme 4
Hej BrianHHansen.

De første "Powerline" skulle ganske rigtig sidde på samme 230 v gruppe.

Dette er ikke nødvendigt mere.

Jeg har TDC-TV i stuen ,med 2 Multiroom Bokse i værelser på 1`ste salen.

Disse sidder på hver sin gruppe,,men signalet finder vej alligevel.

( og IKKE via jordledningen---der er nemlig ingen monteret)

I mit tilfælde var dette løsningen pga. dårlig/ustabil WI-FI dækning.

Jeg kan anbefale denne løsning hvis der er problemer med "Trådløst Multiroom".

Hilsen Trumle.

Omdømme 5
Badge +4
Jeg har så desværre oplevet at det ikke virkede, og det er ikke mere end en måned siden.  Det virkede på samme fase, men ikke da det var en anden fase. Jeg tror det er meget afhængig af hvordan installationen ser ud (Hvilken måler, hvad der sidder i stikkontakterne, ledninger, hvordan ser tavlen ud osv. I princippet er det jo bare WiFi der sendes via ledning Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)