Health Check

• vah
  • Udforsker
  • 44 kommentarer
hej,

Jeg har netop kørt Health Check som omtalt i sidste sikkerhedsmail fra TDC.Der stod Antivirus ikke fundet,

og Microsoft Firewall deaktiveret.

Min søn siger, at jeg skal deaktivere Microsoft Firewall, fordi jeg har YouSee sikkerhedspakke, er det korrekt,

og er det derfor den, at den skriver således, for i sikkerhedspakken ligger der jo også en Firewall; kan de 2

modarbejde hinannden. jeg har hørt, at hvis man her 2 antivirusprogrammer, kan de vise sig som virus for

hinanden; er det korrekt.

Et enkelt spørgsmål mere; jeg har en Samsung Tablet, skal jeg lægge sikkerhedspakken ind på den også;

kan man det, og skal en tablet også have et antivirusprogram ?

m.v.h vah

3 Kommentarer

Hej vah

Når du kører et Health Check tillader du et program at skanne din pc.

At gøre det via en anbefaling fra tdc er den korrekte måde at gøre det på.

Jeg gør det via denne side hvor der er mange værktøjer at vælge imellem.

http://sikkerhed.tdc.dk/publish.php?dogtag=p_mit_sik_tool

Du skriver "Antivirus ikke fundet" og "Microsoft Firewall deaktiveret".

Mener du "Antivirus program ikke fundet" ?? Hvis et Health Check giver en meddelelse om at du ikke har et Antivirus program på maskinen og du ved der er et indstalleret, er der noget der ikke stemmer.  Hvad det kan være ved jeg ikke. Hvis Health Check skriver at der ikke er fundet Virus og mailware er det godt. Glad humørikon

I yousee's sikkerhedspakke er der indbygget en firewall, derfor er windows indbyggede firewall deaktiveret. Det gør youseepakken automatisk. I hvertfald hos mig. Undtagelsen er når jeg har indstalleret youseepakken. Så har jeg altid deaktiveret den manuelt først. Jeg håber dog at Yousee snart er klar med en ny opgradering i lig med TDC, hvor den nyeste pakke bruger windows firevall. Det vil blive meget nemmere at indstallere sikkerhedspakken, fordi den indbyggede firewal,, allerede ved hvilke programmer vi har på vores pc, og så skal de programmer ikke godkendes en gang til. Derfor vil jeg anbefale dig og din søn at holde øje med hvornår yousee har en ny sikkerhedspakke klar til download.

To antivirus programmer kan ikke arbejde sammen. De tror den anden er en virus og vil forsøge at slippe af med den. Et Health Check er ikke et antivirus program. Det er en online scanner, der tjekker om du har noget på din maskine som kan være skadelig. Det kan være virus, malware, programmer(software) m.m.  Et antivirus program er et der er instaleret på din maskine og gør vrøvl, hvis du henter noget på nettet som kan skade din pc, eller hvis du får en mail, som indeholder virus. Et antivirus program kan sættes til at skanne din pc for overfladiske fejl i systemmappen, men det er godt med jævne mellemrum at sætte den til at lave et dybdeskan, hvor ALLE filer bliver kontroleret. Det gør et Health Check ikke. Den scanner kun i få systemmapper og i registreringsdatabasen. Jeg er ikke så meget inde i det tekniske, men det er hvad jeg tror der sker.

Jeg gætter på du har tv-sinal og bredbånd fra yousee, da du har deres sikkerhedspakke. Hvis du har spesifikke spørgsmål desangående, vil jeg anbefale dig at spørge i yousee forum, da du der vil få bedre svar.  TDC og yousee er to forskællige systemer.

Ang. dit spørgsmål om Tablet fra Samsung. Det ved jeg ikke noget om. Du kunne jo spørge i http://forum.yousee.dk/forum.php  Hvis du logger ind der, så prøv at bruge det brugernavn og password du har brugt her i tdc forum. Det gælder også hvis du har en mailadresse der slutter på@webspeed.dk - Den kan du også se på youseesside ved at bruge samme login. http://webmail.yousee.dk/  Hvis du derudover også har et mailprogram(outlook eller windows live mail) på din pc, bør du nok overveje at bruge yousees opsætning.

Hvis nu it-nørder læser med her og ser jeg har skrevet noget sludder, så ret mig gerne. Det kan jo også være der er en der kan svare dig på det der Tablet spørgsmål.

Hej Maja,

mange tak for det fyldestgørende svar. Jeg kendte ikke YouSee forum, den vil jeg også prøve, om den er lige så god som jeres. Jeg blander altid TDC og Yousee sammen. jeg har TV og Bredbånd fra YouSee, men fastnettelefon fra TDC.Det var lidt nemmere i gamle dage, da det hele hed TDC, men ellers er vi udmærket tilfredse med begge dele.

m.v.h. vah  

Hej vah

Her har du også en tråd, som kunne bruge at du klikker på knappen "accepteret som løsning".  

Humørikon frustreret

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P