hacket router

• Deltager
  • 0 kommentarer
hej det ser ud til nogen har hacket min computer eller ihvertfald får jeg advarsler om at min tdc router er blevet hackethjælp !!!hvad skal jeg gøre ?min avast netværks sikkerhedsscanner giver mig advarslernejeg vedhæfter screenshots af advarslerne og håber på hjælp hurtigst muligtjeg har lavet en fuldstændig nulstilling af routeren i opsætning, men det hjalp ikke mvh peter grambo nielsenUdklip.JPGUdklip2.JPGUdklip3.JPGUdklip4.JPGUdklip5.JPG

1 Kommentar

For det første, så ved at du har nulstillet din router, har du sådan set bare gjort den mere såbar. 
Det er således at alle de routere TDC udsender til folk, har samme indstillnger pånær adgangskode og SSID, og sådan er det også med ALLE andre routere, hvilket er fair nok.

Det er så din egen opgave at ændre disse indstillinger

En af tingene du kunne gøre er fx at ændre standard passwordet og brugernavnet på routeren, således at det ikke er "admin". Find på noget.
Dette kan du ændre på routers GUI - som standard er; 192.168.1.1

Men at Avast siger det, skal du ikke tage dig af, det er en standard router, så det er klart den ikke er så sikker som en router til 20.000... Men ændre de simple indstillinger, og søg på nettet efter hvordan du evt. kan gøre din router mere sikker.

Det skal lige siges at du temmelig sikkert ikke er blevet hacket

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P