gul baggrund

• vah
  • Udforsker
  • 44 kommentarer
Hej,

Jeg har en bærbar med Windows 8,1.Da jeg i dag ville starte op stod der "forbereder Windows" i stedet for den stribede skærm med klokke og dato, som plejer at komme frem,og hvor jeg så via enter logger mig på med min kode. Derefter kom skrivebordet pludselig frem, men med gul baggrund samt en meddelelse om at jeg ikke kunne loge påmine filer, før jeg havde lukket ned og startet op igen; hvilket jeg gjorde, og så var alt normalt i gen; men det så da mærkeligt ud;er der en forklaring på dette fænomen ?

med venlig hilsen vah

Klør Knægt

1 Kommentar

Hej.

En mulig årsag er at maskinen er blevet forstyrret i en opdatering af Windows fra Windows Update. Det er normalt efter at opdateringer er installeret, at maskinen skal genstartes, og i den forbindelse kommer der som regel nogle beskeder, f.eks. at Windows forberedes eller at der arbejdes med opdateringer. Nogen gange med en tæller, der i procent viser hvor langt processen er kommet. Ved 30 procent plejer den egentligt genstart at ske. Hvis maskinen er blevet afbrudt midt i processen vil den fortsætte når den tændes igen.

Den gule baggrund kan skyldes at maskinen ikke umiddelbart kunne finde ud af hvilket baggrundsbillede, der var valgt.

Prøv eventuelt at genstarte og se om den så ikke genstarter helt normalt uden problemer. Der skal genstartes ved at klikke på punktet "Genstart", dette er ikke altid det samme som at lukke maskinen og senere tænde den igen. Ved genstart vil den nok være noget længere tid om at starte igen end den plejer, hvor den blot har været lukket og er tændt igen. Men det kommer an på en indstilling i strømstyringen, og om strømforsyningen til maskinen har været helt afbrudt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)