God wi-fi repeater/extender til brug sammen med TDC Home Trio

Jeg står over for at skulle købe en wi-fi extender/repeater for at forbedre dækningen på den overdækkede terrasse.

Er der nogen, der har konkrete, gode erfarringer med specifikke mærker/modeller, der fungere godt med TDC-routeren i Home Trio løsningen?

Jeg har tidligere kørt med TDC-routerens wifi slukket, og brugte en Apple Airport Extreme (i bridge mode) som wifi, og forlænget den med en Apple Express. Det fungerede godt ind den seneste firmware opdatering af Airporterne (her i det tidligere forår).

Pga ustabiliteten koblede jeg Airporterne fra og tændte for TDC-routerens wifi. En kort overgang forsøgte jeg mig med at forlænge TDC-routerens wifi med Airport Express'en, men det var også ustabilt.

Begge Airporterne er "1st gen." - altså en 5 - 6 år gamle, hvilket nok er hovedårsagen til at de ikke rigtigt længere fungere.

Er der nogen, der har erfarringer med at extende med en mere moderne Airport Express? Pga. AirPlay var en Airport at foretrække, MEN stabilitet er vigtigere end AirPlay.

Nogen bud?

-- 
Med venlig hilsen

Karl Erik Jessen
Farum

1 Kommentar

Hej kejessen,

Nu hvor du har aktiveret dit TDC wifi igen, vil jeg først og fremmest anbefale dig, at du prøver at følge guiden på dette link:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23678

Udover dette, kan det være en god idé, at du (når du er logget ind på din TDC router - se ovenstående guide) under 'Trådløst netværk' > 'SSID' > 'Trådløs indstilling' > Den prøver du at ændre til: 802.11b/g (medmindre den står til det i forvejen). Plus du i samme vindue lidt længere nede på siden ændrer 'WPS' til 'Deaktiveret'. Det skulle meget gerne stabillisere dit trådløse netværk. 

Jeg håber at det gavner, mere end det forvirrer.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)