fremskudt central

hej

Vi bor et stykke ude på landet og høj internethastighed er derfor ikke noget vi kender til. 3G er kun tilgængeligt nogen steder i haven...

p.t. har vi 4/0,7 Mbit, naboen 150m væk har 8/?Mbit, hvilket skyldes mit kabel går den anden vej rundt til centralen. TDC har været og skifte den lokale installation og siger det er kablet til centralen der er for langt/dårligt.

Jeg har flere gange forsøgt at kontakte TDC for at høre om der er planer om fremskudt central og hvad man skal gøre for at få dem til at kigge på det, men det er umuligt at finde en der kan udtale sig og der er kun de lister for en måned af gangen. Erhvers og privatsupporten(det er firmabetalt forbindelse jeg har) ved intet om dette og wholesale svarer ikke private.

Via diverse lister fra TDCs hjemmeside har jeg set at over 90% af forbindelserne til min central har mere end 10db dæmpning, hvilket jo burde få dem til at kigge på det, men der er tilsyneladende ikke kunder nok.

Så hvem kontakter man eller hvad gør man for at få en bedre forbindelse? Det er jo umuligt at at få en moderne famlie til at bo på landet, når der både skal streames, arbejde hjemmefra osv.

3 Kommentarer

Omdømme 3
Ja det er svært at havde med at gøre de kobberforbindelser, de har nogle dumme begrænsninger især på afstand. Men jeg har læst at TDC arbejder på at opsætte fremskudte indkoblingspunkter rundt om i landet, så der er flere der kan få helt op til 100/30 til næste år... Men om den plan holder ved jeg ikke...
Jeg tror det nemmeste er at enten ringe eller skrive til kundeservice og få dem til at sende beskeden videre i systemet, men om der vil få nogen betydning i det store hele ved jeg ikke...

Men det kan for os kunder godt se ud som om de tager sig god tid med at sikre bedre forbindelser til kunderne, jeg tror dog bare der er mere i det end at sætte et skab op og trykke på en knap, så det tager lidt tid inden et punkt er oppe og køre...
ja jeg er med på at det ikke er noget man gør på en eftermiddag, men har prøvet at skrive og ringe til dem flere gange. Det jeg efterlyser er en der sidder i den afdeling som ved noget om hvad der skal til, når der nu er så meget signaltab på den central.

Omdømme 3
Jeg tror desværre ikke at man kan komme i kontakt med den afdeling sådan lige uden videre.
Det eneste er nok at blive ved med at ringe til dem og spørger dem, så må de da til sidst reagere og gøre noget...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)