Forstørrelsesglas

• Guide
  • 26 kommentarer
Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får slettet forstørrelsesglasset, som "popper op" hver gang jeg åbner min PC.

Det er sikkert mig selv der på et tidspunkt har slået det til ved en fejl, men nu er det ved at være træls at se på.  Tror der er et "flueben" et sted - men hvor?

9 Kommentarer

Altså er det sådan at det forstørre det område omkring musen?

Der kommer et lille billede af min "startside" i mini format - dette kan jeg sagtens lukke nedwindows-ikonet/Esc, eller lukke det i x.Det er lidt svæt at forklare.Jeg kan flytte dette mini format med musen.
Hvad hedder det program?
- Du kan evt. finde ud af det ved at beholde programmet åbent, trykke CTRL+ALT+DELETE, gå ind på joblisten og se hvilke programmer der er åbne.

Fordi hvis du ikke bruger dette og de genere dig, så vil jeg råde dig til at fjerne det via kontrolpanelet, og så fjern programmer. :-)

Hej.

Hvis du har Windows 7, 8 eller 8.1 så prøv om følgende løser problemet:

1. Åbn kontrolpanel og klik på "Funktioner til øget tilgængelighed".
2. Klik på "Gør det lettere at se computeren".
3. Fjern fluebenet ved "Slå forstørrelsesglas til".
4. Klik på OK.

MS-ERIK

Tak for svaret.  Kan godt slette fluebenet, men OK fremkommer ikke på min skærm, og så hjælper det jo ikke noget.

mvh

Muddi

Hej.

Hvilken Windows-version er det? Windows 7, 8 eller 8.1, eller noget andet?

Hej igen.

Det er Windows 7

Hej.

Kommer der ikke et vindue, der ser ud som dette (måske er der mere foroven og forneden, her er vintuet gjort lille så det kan indsættes):

Forstørrelsesglas.jpg

Har lige prøvet at slå forstørrelsesglas til, genstarte computeren, og derefter slå det fra igen.

Hvis knapperne OK, Annuller og Anvend ikke er synlige, kan det måske være forstørrelsesglasset, der forstørrer billedet så den nederste del ikke er synlig. Eller du bruger en skærm, der er for lille til at hele billedet kan være der. Er det tilfældet kan vinduet formindskes (lige som det her indsatte billede) ved at tage med musen i vindueskanterne, og holde venstre musetast nede samtidig med at musen flyttes.

Kat meget gladDet var ganske rigtigt mit billede der var for stort, derfor fik jeg ikke det nederste med. Har nu endelig fået det slettet. En STOR TAK for hjælpen.

mvh

en glad Muddi

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)