Svar

Forstærkning af Wifi signal via router koblet på Home Trio boks?

Vi har TV og internet via en Home Trio boks. Wifi signalet er ikke er stærkt nok til at man kan få forbindelse i hele huset. Vi har trukket CAD6 kabel fra Home Trio boksen til MultiRoom boks til TV i et andet rum. Jeg har prøvet at forstærke Wifi signalet ved at forbinde CAD6 kablet til en ældre Zyxel router i det andet rum og forbinde routeren med Multiroom boksen for både at forstærke Wifi signalet og kunne se TV i det andet rum. Det virker bare ikke (det er som om at Zyxel routeren slet ikke registrerer HomeBox signalet), så nu er jeg blevet i tvivl om man overhovedet kan gøre som jeg har gjort? Eller om jeg skal gøre noget ved Zyxel routeren andet end sætte strøm til og forbinde den med med Home Trio boksen via CAD6 kablet? Og hvis man ikke kan gøre som jeg har gjort, er der så noget andet jeg kan gøre?

Håber nogen kan hjælpe Glad humørikon

icon

Bedste svar af iMac 12 juni 2013, 20:43

Hej OttoHolst,

først - er du sikker på at din Zyxel kan fungere som en WiFi-forlænger?

Der er et hav af alternativer til løsninger her.

- Du kan f.eks købe en WiFi-forlænger (Netgear, D-Link - der er mange at vælge mellem).

- Du kan se, om du ikke kan få et bedre signal fra din Home Trio Boks, ved at skifte kanal.

- Du kan også bruge den opsætning du har nu, og lade din Zyxel oprette et nyt trådløst netværk. Det kan have samme navn som dit eksisterende, men det skal køre på en anden kanal, så at de to netværk ikke forstyrrer hinanden. Men dine enheder vil ubemærket skifte mellem de to. (ikke en særlig god løsning, efter min mening)

- Du kan købe en ny, stark trådløs router og koble den til din Home Trio boks, deaktivere den trådløse del i boksen, og oprette ét nyt WiFi-netværk.

Mvh

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej OttoHolst,

først - er du sikker på at din Zyxel kan fungere som en WiFi-forlænger?

Der er et hav af alternativer til løsninger her.

- Du kan f.eks købe en WiFi-forlænger (Netgear, D-Link - der er mange at vælge mellem).

- Du kan se, om du ikke kan få et bedre signal fra din Home Trio Boks, ved at skifte kanal.

- Du kan også bruge den opsætning du har nu, og lade din Zyxel oprette et nyt trådløst netværk. Det kan have samme navn som dit eksisterende, men det skal køre på en anden kanal, så at de to netværk ikke forstyrrer hinanden. Men dine enheder vil ubemærket skifte mellem de to. (ikke en særlig god løsning, efter min mening)

- Du kan købe en ny, stark trådløs router og koble den til din Home Trio boks, deaktivere den trådløse del i boksen, og oprette ét nyt WiFi-netværk.

Mvh

Hej, hvorfor ikke bare bøbe en EXTENDER til Wifi,der findes en der bare sættes i en stikkontakt og så er det OK, held og lykke. Pris 3-400Kr

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)