Forslag til forbedring af Mobilt Bredbånds abonnement

Hej TDC

Jeg bor ude i landzonen lidt syd for Holbæk.

Vores kobber i Brorfelde er af en elendig kvalitet, da det kun giver mulighed for 1.5 Mbit ned og 0.2 Mbit op.

For et års tid valgte jeg at overgå til et 4G abonnement hos Telia (100 GB for 299 kr pr md).

Selvom Telias 3G master liger 5.5 km væk har jeg ingen problemer med bruge dem, da jeg har anskaffet en yderst kompetent ekstern flatpanel-antenne. Telia har ingen 4G master i vores område endnu. Hastigheden på deres 3G master ligger typisk på ca 7-12 Mbit ned og 1.5 - 2 Mbit op.

Inden for de seneste måneder er forbindelsen dog begyndt at være noget ustabil pga. mange brugere, og derfor checkede jeg for alternative 3G/4G-master på www.mastedatabasen.dk. Her opdagede jeg at TDC nærmest havde omringet mig med 4G master indenfor de seneste måneder, mens Telia tilsyneladende har opgivet deres planer om 4G i vores område.

I sidste uge indkøbte jeg derfor et 4G simkort hos TDC med 3GB forbrug for at teste deres 4G netværk af. Jeg må sige at jeg er imponeret, da hastigheden ligger på ca 45 Mbit op og ca 15 Mbit ned, hvilket er mere end jeg turde håbe på, da TDC's 4G-mast er 5.5 km væk.

Nu er problemet så at TDC slet ikke har et produkt der bare kommer i nærheden af Telias 100 GB for 299, da deres "top-produkt" lyder på 10 GB. Det skal siges at jeg er ude efter et produkt på ihvertfald 70-100 GB, da 4G-simkortet skal sidde i en 4G-router der skal dække hele husstanden.

Det er en skam at TDC ikke har et produkt der kan matche Telias, da det ofte er i landområderne at der er langt imellem centralerne, og dermed dårlige internet-forhold. Med 4g-masternet var der endelig en mulighed for at "skyde genvej" til godt og hurtigt internet.

Når Telia kan udbyde 4G internet til 299 for 100 GB må det samme være muligt for TDC.

Hvis TDC havde haft et Mobilt Bredbånds abonnement der bare nogenlunde matchede Telias ville jeg skifte udbyder i morgen.

Hvis nogen hos TDC læser dette må de gerne lade mit ønske gå videre, da TDC også må have en interesse i at deres dyre 4G-infrastruktur bliver udnyttet optimalt.

mvh

Flemming

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$