forsinket mails

• Deltager
  • 9 kommentarer
hej

jeg modtager nogle af mine mails forsinket som sidste uge fik jeg en mail afsendt torsdag eftermiddag og modtaget lørdag formiddag....

jeg får flere mails fra samme afsender nogle gemmer sig bare.... de siger det er hos mig ( TDC) problemet ligger

er der en der kan hjælpe til at finde ud af hvad der sker og hvor problemet er ??

på forhånd tak

18 Kommentarer

Hej alarm:

Jeg synes at du skal prøve at reparer din windows det gør du på følgende måde,

1) klik på start + kontrolpanelet

2) Programmer og funktioner og du ser alle dine programmer

3) skrol ned til windows essentials og venstre klik på den

4) og der kommer en box frem hvor der står fjern et eller flerer programmer og under den står der

reparer windows venstre klik på den og den går i gang med at reparer din windows programmer herunder

din windows mail det kan tag nogle minuter, når den er færdigt skal du genstarte din pc og så skulle det

gerne virke, men giv venligst et svar her om det noget der kunne bruges ellers kan det være andre ting

men prøv lige dette først venlgst HC21 : Glad humørikon

hej HC21

Det er nu forsøgt men kan jo kun med tiden se om det har hjulpet !!!

mvh

kan idag konstaterer det ikke hjælp får stadig gamle mails ind imellem .-(

Hej Alarm:

Det kunne så tyde på at det er din mail indstillinger som skal justeres;

det kan du gøre ved at starte din mail op så ved du at din profil på mail oppe i højre hjørne venstreklik

på den, og en lille rude kommer frem og der vor der står indstillinger venstreklik på den og du får en

box op, med flerer mulighedder se efter det hvor der står send og modtag mails, men jeg ved jo ikke lige

om du har windows 7-8- eller om du har windows live eller outlook mail eller tdc mail ???? men prøv at

kikke på din mail under konto indstillinger og se om det er som det skal være, og noget andet er jeg ved

ikke hvornår dette problem begyndte??? men prøv lige dette først og se om det kunne hjælpe, og du er

velkommen til at give svar herom jeg holder øje med det her i forummet, for så har jeg da en mulighed

merer hvis du kan give mig oplysninger hvor længe har dette stået på og hvornår virkede det sidst, håber

det virker for dig venligst HC21: Glad humørikon

Hej HC21

Jeg har outlook 2010  

og har 5 mail adr. som henter post samtidig...

jeg har ledt efter indstillinger ved flere mail adr. dog uden held, for har opdaget at ud over alle mails ligger i samtlige 5 mapper så skriver den også at programmet er optaget af anden mail når den henter mails.... tænker det måske der problemet kan ligge men hvordan finder jeg ud af hvorledes de skal være oprettet så ikke noget går tabt og samtidig ikke modarbejder hinanden ??

mvh

Hej Alarm:

Ok det er måske der at problemmet er da du skriver at der er 5 mail konto, er det på microsoft??? eller

er det forskellige mail konto, jeg tænker det kan være at de er som logget på alle 5 mail konto, og hvis det

er tilfældet så kan det jo være det er derfor problemmet opstår da det ikke lige kan finde den mail konto

som den skal ind på, men jeg tror også det nok også skyldes det at det er svært at huske forskellige

adgangs koder der til??? eller det måske den samme adgangskode på alle 5 så er det klart det giver problemer, men kan du fortælle mig lidt om hvornår det har virket sidst for så er der muske en mulighed

at hjælpe dig her, men jeg vil gerne lige vide hvornår det virkede sidst for så kan jeg svare dig på hvad du

skal gøre, og om hvad det er for en pcèr du har giv lige et svar på dette venligst HC21:

hej HC21

ja det er microsoft og ja det er 5 forskellige mail adr og samme kode da det jo er under den samme konto og adm af 1 person.  jeg har en HP pavilion g7 og tænker det har stået på ret længe !!

Ved brug af outlook.com og outlook 2010, kan der ske en forsinkelse på op til 24 timer. Måske det også gør sig gældende ved pop3 hos TDC og outlook 2010??

kilde:  Microsoft

Jeg bruger styresystem win7 med mailklienten Windows live mail 2012, og har ikke oplevet det problem ved yousee.

ok den var ny ;-)   hvad skal man med et mail system der leverer med 24 timers forsinkelse !!

Hej Alarm:

Du skriver at du har 5 forskellige mail adresser og at du har samme adgangs kode til alle 5 ??? ok det

forstår jeg ikke da det jo vil give den problem, hvad for en mail adresse skal posten gå ind og hvadfor en

mail skal være ud gående post, det kan kun give rod i det nej jeg synes du skal for de 4 mail adresser give

dem en ny adgangskode men bare ikke den samme men forskellige koder, så vil jeg mene at serveren vil

kunne finde ud af hvor posten skal ind og ud fra, jeg har selv haft en person som havde forskellige mail adresser

men samme adgangskode til dem alle, det gav kun problemer og kun til at blive tosset over, og hvis dette

ikke hjælper ja så er der kun det at gøre at lukke en eller to af mail adresserne, og se om der sker

ændreng i indgående post og udgående post, prøv om dette kunne hjælpe og giv et svar her i forum

venlig hilsen HC21.Glad humørikon

Mit indtryk er at TDC mail faktisk fungerer udemærket.

Problemet er at der er alt for mange mail-softvareprogrammer at vælge i mellem, og at opsætningen i de forskællige mailklienter indimellem kan opføre sig højst mærkværdigt.

Hvis du har de fem mailadresser oprettet inden for samme konto hos TDC, kunne du jo overveje at bruge TDC's webmail og skrotte din outlook 2010.  Så ville problemet være løst. 

Har du forsøgt at køre tdc's supportprogram for at se om det løser problemet? 

http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=p_help_bb_mail_sup

ps. Når du har een konto hos tdc har du kun en mailadresse, de andre fire er aliasser for din standartmailadresse. Derfor kan du også kun oprette EEN konti i outlook 2010, som henter alle dine mails i indbakken på webmail.

Hej MajaH:

Disse mails er ikke fra tdc har jeg forstået fra alarm men fra Microsoft sådan har jeg forstået det, men

jeg kan jo også tag fejl??? men det kan jo ske for enhver, undskyld jeg lige bryd ind her ha fortsat god

dag venligst HC 21. Glad humørikon

he he helt i orden hc21.

@alarm - hvor har du din mailkonto?
TDC eller hos Microsoft?

ja måske jeg ikke har forklaret mig godt nok

mine 5 mail adr. er fra TDC og jeg bruger Microsoft outlook 2010 på min pc

Har du set mit svar længere oppe? 

MajaH skrev:

ps. Når du har een konto hos tdc har du kun en mailadresse, de andre fire er aliasser for din standartmailadresse. Derfor kan du også kun oprette EEN konti i outlook 2010, som henter alle dine mails i indbakken på webmail.

Det kan være du kan oprette regler i outlook 2010, som henter mails ned til hver deres mappe som du opretter i outlook, men det kender jeg ikke så meget til. 

hej majaH

ja det er sådan jeg har gjort, og det er måske i mapperne der går noget galt... har nu kørt support igennem og den rettede en fejl men tænker det nok ikke var noget med de 5 mail adr. at gøre !!

hmm - Hvis den har rettet en fejl, og problemet stadig er der, kunne det meget vel være reglerne du skulle se på.
Måske udvide reglerne, så alle forekomster af indkomne mail bliver fanget af dit outlook.
ja aner virkelig ikke hvad jeg snart skal gøre .... syntes jeg har prøvet alt snart....

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)