Forgiftede reklame bannere via TV2.dk

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

• Tidligere administrator
  • 920 kommentarer
Bemærk!

Der er i øjeblikket en advarsel fra CSIS og TDC omkring bannere bl.a på TV2.DK

http://sikkerhed.tdc.dk/publish.php?id=34333 

"Flere danske medier og dermed populære og velbesøgte websider, herunder tv2.dk, har i dag leveret en skadelig reklame, som via et indlejret "actionscript" i et Flash banner, har flyttet besøgende over på en fjendtlig webside. Den fjendtlige webside forsøger at installere et falsk sikkerhedsprogram som foregiver at komme fra Microsoft".

Så du kan ikke være sikker på, at fordi du kender den hjemmeside, du er på, så er du sikker.

Du skal være obs på disse:

sikkerhed1.jpg

Hvis du har set, eller ser ovenstående, skal du passe på.

Læs på link herunder, hvad du skal gøre.

TDC har gjort hvad der er muligt, for at stoppe disse skadelige angreb.

http://sikkerhed.tdc.dk/publish.php?id=34333

Du kan læse mere direkte hos CSIS:

https://www.csis.dk/da/csis/blog/4142/

Pas på jer selv derude, ikke alting er, hvad de giver sig ud for!

Hilsen

4 Kommentarer

ved ikke lige hvor jeg skal skrive det - har i dag modtaget en mail fra NETS A/S - som beder mig konfirmere mine kontooplysninger - slettede den med det samme - men ved ikke lige om ikke andre også har modtaget en sådan.

Hej lisnielsen53

Det er højst sansynlig bluf, men for at være helt sikker, kunne du jo prøve at ringe til nets.dk på mandag.

GRATIS HOTLINE til Digital Post 
70 80 86 86 

Man-fre  9-16
Hvis du gør, må du meget gerne gi' en tilbage melding i denne tråd. 

Hej LisNielsen

Jeg har ringet til det nummer jeg har sat i mit indlæg, da det er et sikkerhedsspørgsmål, bør der komme en opfølgning på dit indlæg.

Jeg fik at vide, du skulle ringe til NEM.ID på 72 24 70 50, fordi nem.id  godt i visse tilfælde kan finde på at sende sådan en mail ud.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Jeg tror i taler forbi hinanden her....

NETS sender ikke mails ud om at man skal bekræfte sine kontooplysninger via et link i en mail. Det er svindel. NETS har alle oplysninger om alle kort der er udstedt. Derfor har de ikke noget behov for at få dem.

NemID kan godt sende mails ud. Selvom det er NETS der er entrepenør på NemID vil de dog altid være sendt fra NemID og ikke fra NETS!

Sådan en mail vil man normalt få når man skal forny sit OCES-certifikat. Det skal fornys hvert andet år (så vidt jeg husker....). Det foregår på den måde, at man får en mail fra NemID om, at man skal logge ind på nemid.nu med sit nøglekort, og så følge proceduren her.

Mange har en NemID hvor OCES ikke er aktiveret fordi de kun har benyttet deres NemID til netbank. Derfor er der mange der endnu ikke har set denne advisering om fornyelse af certifikatet. Fra den 1. november 2014 hvor vi overgår til DigitalPost ved al kommunikation med det offentlige (ikke at forveksle med e-boks) skal certifikatet aktiveres.

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)